ایران ضایعات

انواع پالت پلاستیکی و کاربرد های آن

انواع پالت پلاستیکی و کاربرد های آن

مقدمه

یکی از مهم ترین عوامل در صنایع مختلف و انبارداری، نگهداری محصول تولیدی به شکل اصولی است. به طوری که محصول، از آسیب های مختلف حفظ شود.  پالت یکی از تجهیزات پر کاربرد در انبارداری و مدیریت کالا ها و محصولات است. جنس پالت ها می تواند از پلاستیک، چوب و فلز باشد. در این مطلب به معرفی پالت پلاستیکی، انواع و کاربرد های آن پرداخته شده است. جهت آشنایی بیشتر، آن را تا انتها دنبال نمایید.‌

پالت پلاستیکی 

پالت پلاستیکی، ابزاری جهت نگهداری محصولات و وسایل مختلف در اماکنی همچون کارگاه ها، فروشگاه ها و حتی منازل است که به نظم بیشتر آنها ‌کمک شایانی می کند. همان طور که در بالا اشاره شد، پالت ها از جنس های مختلفي ساخته می شوند. در این بین پالت پلاستیکی هم هزینه پایین تری دارد و هم به علت سبکی، جابه جایی آن آسان تر است. همچنین دسترسی به آن معمولا آسان تر می باشد. به همین خاطر پالت های پلاستیکی تا حد زیادی توانستند جایگزین پالت های فلزی و چوبی باشند. کاربرد فراوان این پالت ها سبب شده تا طیف متنوعی از آنها تولید شود. 

تاریخچه تولید پالت پلاستیکی

پیشرفت تکنولوژی در طول تاریخ، نقش مهمی در پیشرفت سیستم قفسه بندی وانبار داری داشته است. 

پالت های چوبی تا قبل از دهه ۱۹۵۰ میلادی، بیشترین سهم پالت را در این صنعت داشتند. به طوری که بالغ بر نود درصد پالت های مصرفی در انبارداری از جنس چوب بودند. اما بعد از آن، پالت های پلاستیکی از محبوبیت زیادی برخوردار شدند. البته طراحی آنها در ابتدا بسیار ساده بود و تنها به صورت یک تخته پلاستیکی بود اما به‌ مرور زمان طرح های جدید و کاربردی پیدا کرد.

انواع پالت پلاستیکی

انواع مختلفی از پالت های پلاستیکی طراحی و ساخته می شوند: 

  • پالت پلاستیکی پایه دار
  • پالت پلاستیکی کشویی
  • پالت پلاستیکی  قابل حمل 

پالت پلاستیکی پایه دار

پالت های پلاستیکی پایه دار به خاطر همین پایه می توانند به تعداد زیادی روی هم قرار بگیرند. در نتیحه برای اماکنی که دارای کمبود فضا هستند بسیار مناسب می باشند. به خاطر نداشتن سقف، هنگام قرار گرفتن روی هم، دسترسی به طبقات مختلف وجود دارد. پس می توان به ارتفاع مورد نظر، آنها را روی هم قرار داد و و به سهولت از محصولات درون آنها استفاده نمود. 

پالت کشویی پلاستیکی

این نوع پالت ها دارای کشو بوده و برای حمل و نگهداری مواد دارویی که نسبت به گرد و غبار و آلودگی حساس هستند کاربرد دارند. کشو ها هر یک به صورت مستقل بوده و امکان قرار دادن آنها بر روی هم وجود دارد. 

پالت پلاستیکی قابل حمل

پالت پلاستیکی قابل حمل، برای حمل و جابه جایی کالا مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار آنها به نحوی است که هم وزن کم و هم استحکام زیاد در برابر جابه‌جایی و ضربه در حین حرکت ماشین‌ دارند. از این رو برای انتقال مواد غذایی و حمل تجهیزات تکنسین‌ ها مناسبند. 

مزایای پالت پلاستیکی

سبکی را باید جزو مهم‌ترین مزایای پالت پلاستیکی عنوان کرد‌ این ویژگی فرآیند انبارداری را تسهیل می کند.‌

پالت پلاستیکی در مقایسه با سایر پالت ها قیمت مقرون به صرفه تری دارد. از آنجایی که در انبارداری معمولا به تعداد بالایی از این پالت ها نیاز است، این نوع پالت ها گزینه مناسبی هستند.  همچنین به خاطر شکل پذیری مناسب پلاستیک، طیف متنوعی از آنها ساخته می شود که می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان متعدد باشد.‌

مقاومت در برابر گرما، رطوبت و خشکی هم مزیت بعدی این پالت ها به شمار می رود. همین طور در برابر ضربه هم مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. 

عرضه بالای این پالت، دسترسی آسان به آن‌ را فراهم نموده است. برای استفاده و نصب آن هم نیاز به تجهیزات خاصی وجود ندارد و قابلیت کاربرد در هر مکانی را دارد. 

خرید و فروش پالت پلاستیکی

برای خرید پالت پلاستیکی سالم و دست دوم و همچنین فروش آن می توان به سایت ایران ضایعات مراجعه نمود. امکان ثبت آگهی رایگان در این سایت وجود دارد‌. گفتنی است که قیمت ها به صورت کارشناسی می باشند. 

 

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۷ تیر ۰۲
    حسن شکیبا :
    احسنت و باریکلا
    پاسخ
  • ۲۷ مرداد ۰۲
    احمد مولودی :
    باتشکر خیلی خوب بود
    پاسخ
  • ۳ مهر ۰۲
    علی نوری :
    واقعا خیلی عالی بود
    پاسخ