ایران ضایعات

بررسی ویژگی ها و کاربرد های میلگرد بازالت 

بررسی ویژگی ها و کاربرد های میلگرد بازالت    

مقدمه

میلگرد بازالت، نوعی آرماتور است که هشتاد درصد از  ماده اولیه آن را سنگ آتشفشانی بازالت تشکیل مي دهد و مابقی آن رزین اپوکسی است. این میلگرد دارای مقاومت بیشتری نسبت به میلگرد فولادی می باشد. استفاده از این نوع میلگرد به بهبود پایداری ساختمان کمک شایانی می کند. 

امکان استفاده از آن در محیط های مرطوب، اسیدی و نمکی هم وجود دارد.  برای آشنایی بیشتر با میلگرد بازالت و ویژگی های آن، ادامه مطلب را دنبال نمایید. 

میلگرد بازالت چگونه تولید می شود؟ 

برای تولید این میلگرد، ابتدا رشته الیاف هایی را از سنگ بازالت به دست می آوردند و آنها را به رزین اپوکسی آغشته می نمایند. بعد از آن، فشار زیادی را به آن وارد کرده تا تغییر شکل دهد و محصول مورد نظر تولید شود. در انتها میلگرد های تولیدی را به قطعاتی با طول های کمتر برش می زنند. این طول بر حسب نیاز و به صورت دلخواه انجام می شود. 

معمولا آنها را به شکل رول های پانصد تا هشتصد متری و همچنین بسته‌ بندی‌های سیم‌ پیچی در بازار عرضه می کنند. از آنجایی که خاصیت کشسانی این میلگرد، بالاست، بسته بندی آن به صورت رول، باعث تغییر شکل آن نمی شود. 

برخی از ویژگی های میلگرد بازالت 

میلگرد بازالت در مقایسه با دیگر میلگرد های فولادی دارای مقاومت بیشتری است. همچنین استحکام کششی آن نیز بالا بوده. وزن کم و قابلیت حمل و جابه جایی آسان هم ویژگی دیگر میلگرد بازالت است. 

علاوه بر این، میلگرد مذکور در برابر زنگ زدگی و خوردگی نیز مقاومت خوبی نشان می دهد. یک ویژگی دیگر آن که نوعی مزیت محسوب می شود این است که مواد اولیه آن، به راحتی تهیه می شود و دسترسی به مقدار زیاد آن آسان است. 

عملیات برشکاری میلگرد هم به سهولت انجام می شود. مقاومت میلگرد بازالت در برابر نیروی الکتریکی و مغناطیسی مناسب می باشد. علاوه بر این، نسبت به نیروی الکتریکی و مغناطیسی نیز مقاوم است.

کاربردهای میلگرد بازالت

میلگرد بازالت که از الیاف مستحکمی ساخته می‌ شود در ساخت رابیتس برای تقویت جاده‌ ها و بزرگراه‌ ها کاربرد دارد. در سازه های آسیب دیده می توان از آن به عنوان تقویت کننده استفاده کرد. 

با توجه به اینکه میلگرد بازالت در محیط های مرطوب و نمکی مقاوم است برای افزایش طول عمر ساختمان، احداث دیوار های دریایی، پل ها و جاده ها به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

در مهندسی هیدرولیک نیز می توان کاربرد این نوع میلگرد را دید. در ایستگاه‌های تلویزیونی و رادیویی، بتن های مسلح، تونل ها، برج‌های مخابراتی، فرودگاه‌ها، اماکن نظامی، ایستگاه‌های ثبت لرزه هم کارایی دارد. 

مقایسه میلگرد های بازالت فولادی 

وزن میلگرد بازالت تقزیبا یک چهارم میلگرد فولادی است. به همین خاطر قابلیت حمل آسان دارد. همچنین مقاومت میلگرد بازالت در برابر آسیب هایی همچون زنگ زدگی، ساییدگی و خوردگی مقاوم تر از نوع فولادی می باشد. از نظر رسانایی نیز اختلاف فاحشی بین میلگرد های فولادی و بازالت وجود دارد. نوع بازالت نارسانا محسوب می شود. 

 

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۳۰ آذر ۰۱
    مظفر فتحی :
    خریدار‌ کارتن‌ پلاستیک‌ پت‌ نون‌ خشک‌ مشمپا
    پاسخ
  • ۲ دی ۰۱
    برزو گل نسای :
    خریدار کارتن
    خسرو خلجی در پاسخ میگه :
    کاغذ کاهی 700کیلودارم دارم هفته‌ای 300کیلوبرای فروش
    پاسخ
  • ۴ دی ۰۱
    خسرو خلجی :
    فروش کاغذ کاهی
    پاسخ
  • ۲۰ دی ۰۱
    فراز عظیمی :
    خیلی این متن عالیه اماقیمت وتولیدچطوره اینکه در ایران توان تولید انبوه وجود داره؟
    پاسخ