ایران ضایعات

معرفی شرکت های بزرگ تولید کننده ورق استیل در جهان 

معرفی شرکت های بزرگ تولید کننده ورق استیل در جهان 

مقدمه

ورق استیل که هم به صورت مربعی شکل و هم مستطیلی شکل تولید و عرضه می شود، ورقی با پایه آهن می باشد. درصد کربن موجود در ترکیب آن، معمولا کمتر از دو است. این ورق می تواند از منفی دویست درجه سانتی گراد تا مثبت هزار درجه سانتی گراد را تحمل کند‌. 
بسته به عناصری که در تولید این آلیاژ به کار می رود، انواع مختلفی از این ورق تولید می شود. در این مطلب به معرفی شرکت های بزرگ تولید کننده ورق استیل در جهان پرداخته شده است. 

شرکت آرسلور میتال 

اولین کارخانه بزرگی تولید کننده ورق استیل در جهان که می توان معرفی کرد، آرسلور میتال است. حجم تولیدات این کارخانه عظیم طی یک سال به حدود هفت میلیون تن فولاد می رسد‌ و جزو بزرگترین تامین کنندگان فولاد در آفریقای جنوبی می باشد که قریب به شصت درصد از کل فولاد را در آنجا تامین می کند. 
از زمان تاسیس آرسلور میتال تا کنون، حدود چهل سال می‌گذرد. دفتر مرکزی آن در لوکزامبورگ، واقع شده است.‌ 
انواع مقاطع فولادی تخت از جمله ورق روغنی، ورق سیاه، ورق رنگی، ورق الکتروگالوانیزه، مقاطع طویل مانند میلگرد و پروفیل، ‌محصولات ریخته گری و انواع لوله در این شرکت تولید می شود.‌

شرکت سگال میتال 

شرکت سگال میتال با بیست و هشت سال سابقه فعالیت، در گوتنگ آفریقای جنوبی قرار دارد و به عنوان یکی دیگر از شرکت های بزرگ تولید کننده ورق استیل شناخته می شود که خدماتی مانند پرس، گیوتینگ و برس را هم انجام می دهد.
انواع ورق گالوانیزه، رنگی، نورد گرم و نورد سرد هم در این شرکت تولید می گردد.

شرکت آنیکویل 

شرکت آنیکویل عربستان سعودی نیز در فهرست شرکت های بزرگ تولید کننده ورق استیل در جهان قرار دارد که از سال ۱۹۹۷ میلادی فعالیت خود را آغاز نموده  است. توجه به مسائل زیست محیطی از  ویژگی های آن می باشد. 
این شرکت، اولین شرکتی بود که در منطقه خاورمیانه توانست کلاف‌های آلومینیومی و فولادی رنگی تولید نماید. 

شرکت یامتاس 

شرکت یامتاس ترکیه با بیش از پنجاه سال سابقه، یک شرکت بزرگ تولیدی ورق استیل به شمار می رود. 

شرکت MGAmetal 

شرکت MGAmetal هم در ترکیه قرار دارد. این شرکت تولیدکننده انواع ورق گالوانیزه و محصولات نورد گرم و سرد را در سبد تولیدی خود دارد‌ که به حدود پنجاه کشور صادر می کند. 

شرکت Tezcan 

این شرکت ترکی از همان ابتدای تأسیس در سال 1982 در تولید ورق استیل پیشرو بود. حجم تولیدات فولادی آن بالغ بر 1.3 میلیون تن می باشد. به منظور افزایش تولید از روش گالوانیزه سنزیمیر استفاده می کند.

یونسان متال 

شرکت یونسان متال کره جنوبی در سال های اخیر راه اندازی شده است. روند فعالیت آن به این صورت بوده که با دریافت کلاف‌های فولادی از شرکت‌های کره‌ای، عملیات پردازش آنها را انجام داده و در بازار های آسیایی به عرضه آنها می پردازد. 

شرکت آر جی متریال 

شرکت آر جی متریال حدود بیست و چهار سال قبل یعنی در سال 1998 در پوهانگ کره جنوبی، تأسیس گردید و امروزه جزو شرکت های مطرح تامین کننده ورق استیل می باشد. علاوه بر این، انواع مفتول، ورق رنگی، ورق نورد گرم و سرد، فولاد ضد زنگ و لوله های فولادی هم در سبد تولیدات آن قرار دارد. 
کشورهای هدف برای صادرات محصولات مذکور شامل چین، ژاپن، آمریکا، اروپا، خاورمیانه و هند هستند.  

شرکت فولاد نام کین 

در ویتنام هم شرکتی تحت عنوان فولاد نام کین در زمینه تولید ورق استیل و همچنین ورق گالوانیزه و رنگی فعالیت بالایی دارد. استفاده از تکنولوژی روز دنیا به پیشرفت این شرکت کمک بسیاری نموده است. 

شرکت فورموساهاتین 

این شرکت، بزرگ‌ترین شرکت فولادی ویتنام بوده که سالانه هشت میلیون تن فولاد خام تولید مي کند و در تولید ورق استیل، فعالیت زیادی دارد. اشتغال صد هزار نفری هم به همین‌ واسطه ایجاد گردیده است. 
بیشتر محصولات آن به آسیای جنوب شرقی صادر می شود. 
 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۷ مرداد ۰۱
    محمد صدقی :
    سلام تشکر از مطلب مفیدتون
    پاسخ
  • ۸ مرداد ۰۱
    محسن آقائی :
    سلام نمره 20شمادارید
    پاسخ
  • ۱۱ مرداد ۰۱
    مجید خواجه محمدی :
    سلام بسیار عالی ومتشکرم از مطالب مفیدتان
    پاسخ