ایران ضایعات

مرجعی برای قیمت انواع گرانول پلیمری

مرجعی برای قیمت انواع گرانول پلیمری

مقدمه

گرانول به شکل دانه بندی شده مواد پلیمری گفته می شود و ارتباطی با نوع پلیمر ندارد. به این معنی که گرانول برای انواع مواد پلیمری وجود دارد. همان طور که پودر یا پرک انواع محصولات پلیمری هم تولید می شود. بنابراین گرانول، ماده اولیه در صنایع پلاستیک سازی می باشد.

گرانول در مقایسه با پرک و پودر چه مزایایی دارد؟

گرانول که توسط دستگاهی به نام اکستردور یا گرانول ساز  تولید می شود، در صنایع پایین دستی، از محبوبیت زیادی برخوردار است. زیرا ساختار بسیاری از دستگاه ها به نحوی است که که می بایست ورودی آنها به صورت دانه بندی شده باشد. از طرفی گرانول مانند پرک و پودر، حین ورود به دستگاه، در هوا پراکنده نمی شود. در واقع میزان تلفات و دور ریز پرک و پودر، زیاد بوده و باعث افزایش هزینه تولید می شود. به غیر از این، پراکندگی پودر و پرک، می تواند برای نیروی کار و اپراتور دستگاه نیز آزار دهنده باشد. در صورتی که این موارد برای گرانول وجود ندارد.

کاربرد گرانول

همان طور که در ابتدای مطالب بیان شد، گرانول ماده اولیه در صنایع مختلف تولید کننده پلاستیک می باشد. بنابراین کاربرد آن را می توان در تمامی صنایع مربوط به پلاستیک و پلیمر جست و جو کرد. 

انواع گرانول

گرانول پلیمری را به طور کلی می توان به گروه های زیر دسته بندی کرد:
گرانول بادی
گرانول تزریقی
گرانول فیلم
گرانول پایپ لوله
گرانول بادی برای محصولات پلاستیکی بادی مانند ظروف پلاستیکی، بطری، مخزن، گالن و... به کار می رود. مقاومت  شیمیایی بالا و استحکام مناسب نسبت به خوردگی و سرما از ویژگی های آن می باشد.
بسیاری از لوازم آشپزخانه، سطل ها، سبدها، لوازم صوتی و تصویری، اسباب‌ بازی و پالت های پلاستیکی را به کمک گرانول تزریقی می سازند.
گرانول فیلم را برای تولید محصولات پلاستیکی مانند سفره‌های یکبار مصرف، کیسه های زباله و فریزر، نایلون ها، بسته بندی دارو ها،  دستکش های یک بار مصرف، روپوش پزشکی، روکش سیم‌ها  و... استفاده می کنند.
گرانول پایپ لوله برای تولید لوله های پلیمری به کار می روند و انواع مختلفی از جمله گرانول با دانسیته بالا، گرانول با دانسیته متوسط و گرانول با دانسته پایین دارد. 

قیمت گرانول پلیمری

در رابطه با قیمت انواع گرانول پلیمری باید اشاره کرد که عوامل مختلفی در آن سهیم هستند. رنگ گرانول یکی از مهم ترین این عوامل محسوب می شود. گرانول بیرنگ و رنگ روشن در مقایسه با گرانول های تیره رنگ گران قیمت تر هستند. هر چه میزان خلوص گرانول بیشتر باشد، طبیعتا ارزش مادی آن هم بالاتر می رود. برخی از گرانول ها را از بازیافت ضایعات پلاستیکی به دست می آورند که نسبت به گرانول به دست آمده از مواد اولیه ارزان تر خواهند بود. شاخص جریان مذاب گرانول هم عامل بعدی برای قیمت گذاری آن به شمار می رود که در اصل میزان روندگی مواد مذاب و همچنین تعداد دفعات ذوب شدن آن ها را نشان می دهد.
سایت ایران ضایعات مرجعی رسمی برای دریافت قیمت انواع گرانول های پلیمری می باشد. همچنین امکان خرید و فروش انواع ضایعات و همچنین محصولات پلیمری در این سایت فراهم گردیده و زمینه را برای توسعه هر چه بهتر فعالان این حوزه مهیا نموده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۸ آذر ۰۰
    مطلب خانی پور :
    بسیار عالی
    پاسخ
  • ۳۰ آذر ۰۰
    هدایت مرادی :
    بسیار عالی
    پاسخ
  • ۲ دی ۰۰
    اسلام عزیزی :
    بسیار عالی
    پاسخ
  • ۵ دی ۰۰
    کیوان بهرامی :
    از نظر اطلاع رسانی بسیارسپاسگزارم.همه قیمتها بروز می باشند
    پاسخ
  • ۱۰ دی ۰۰
    مبین قاسمی :
    لیست قیمتی برای مواد گرانولی تو سایت یا برنامه ایران ضایعات وجود نداره لطفا این لیست رو هم به سایت و برنامه اضافه کنین
    پاسخ
  • ۱۴ اسفند ۰۰
    حسن اوروجی :
    اگر یه لیست قیمت از مواد گرانول نو و بازیافتی طراحی می‌کردید کمک بزرگی به همکاران میشد ، اگر براتون مقدور بود زحمتش رو بکشید
    پاسخ