ایران ضایعات

پلاستیک ABS چه کاربرد هایی دارد؟

پلاستیک ABS چه کاربرد هایی دارد؟

 مقدمه

طیف متنوع پلاستیک ها، ساعت ها زمان می طلبد تا معرفی گردند و کاربرد هر یک از آنها بیان شود. در بین این پلاستیک ها، ABS یکی از باکیفیت ترین نوع آنها می باشد که در صنایع مختلف هم مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب در مورد این پلاستیک و کاربردهای آن بحث خواهیم کرد.

ABS چیست؟

ABS نام اختصاری برای گروهی از پلاستیک ها به نام اکریلونیتریل بوتادین استایرن بوده و جزو پلاستیک های گران قیمت می باشد. در واقع پلاستیکی که  در صنعت خودرو سازی، همچنین وسایل برقی مانند جارو برقی و یخچال به کار می رود از همین جنس است.
این پلیمر در اصل شامل سه جزء يعني اکریلونیتریل، بوتادین و استایرن بوده و نام اختصاری آن هم از مخفف همین سه جزء است. با تغییر در مقدار هر یک از آنها، کاربری شان هم تغییر می کند.
ABS اگر بر اساس استاندارد و رنگ گروه بندی شود، شامل دو دسته سیاه و شیری است. 

 مهمترین ویژگی های ABS

وجود سه مونومر در پلاستیک های مذکور سبب ایجاد خواص مهمی در آن شده است.
آکریلونیتریل، مقاومت پلاستیک را هم نسبت به حرارت و هم واکنش های شیمیایی بیشتر می کند. بوتادین، سفتی و استحکام فشاری آن را افزایش می دهد. استایرن هم کمک می کند تا شکل پذیری بهتری داشته باشد.
در مجموع این نوع پلیمر، از خاصیت ضربه پذیری بالایی برخوردار است. ابعاد و اندازه های آن ثبات دارد. ماشین کاری و جوشکاری روی آن به آسانی صورت می گیرد. در برابر جریان برق، عایق بوده و رنگ پذیری مناسبی دارد.

چه صنایعی از ABS استفاده می کنند؟

ویژگی ها و قابلیت های ای بی اس سبب شده تا صنایع زیادی از آن بهره مند شوند. صنعت خودرو یکی از مهم ترین این صنایع است. به عنوان متال روکشی که روی درب های خودرو تعبیه شده، همچنین داشبورد، سپر، پوشش چرخ ها همگی از این جنس ساخته می شوند. برخی از اسباب بازی را هم به کمک این پلیمر می سازند. به منظور تولید عایق های برودتی نیز به کار می رود. 
صنعت لوازم خانگی از دیگر مصرف کنندگان ای بی اس به شمار می رود. بدنه جارو برقی، یخچال، ماشین، گوشی تلفن  از این جنس هستند. علاوه بر این، در تولید لوازم الکترونیکی مانند کامپیوتر هم کاربرد زیادی دارد. 

آیا ABS آلیاژ هم دارد؟

 ای بی اس، را با سایر پلیمر ها نیز می توان ترکیب کرد تا آلیاژهای جدید با خواص و کاربردهای بهتر و متنوع تر تولید شود.
آلیاژ ABS با PVC نمونه ای از این آلیاژ هاست که مقاومت ضربه ای بهتری نسبت به خود ای بی اس دارد و در برابر شعله، حساسیت کمتری نشان می دهد. 
آلیاژ اي بي اس و پلی کربنات نیز هم در برابر ضربه و هم حرارت مقاومت بیشتری دارد و هم فرایند پذیری آن بهتر می شود. در صورتی که این پلیمر با پلی سولفات آلیاژ شود، سفتی محیطی بیشتری پیدا می کند و هم مقاومت حرارتی و شیمیایی آن افزایش می یابد.

خرید و فروش ABS ضایعاتی

در سایت ایران ضایعات که از زیر مجموعه های پایا هلدینگ می باشد فرصتی برای کلیه خریداران و فروشندگان ضایعات اي بي اس  فراهم می باشد. در این مجموعه که با مدیریت دکتر مجید بخشنده هدایت می شود، قیمت گذاری کارشناسی ضایعات هم صورت می گیرد.

به منظور تهیه ضایعات ABS، فرآوری و بازیافت آنها می توان با این سایت همراه شد. گفتنی است که قیمت ای بی اس ضایعاتی هم به صورت روزانه در بخش قیمت روز سایت منتشر می گردد. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۳۰ آبان ۰۰
    خریدار ضایعات فلزآهن سعید نوروزیان :
    سلام دوست عزیز خریدار ضایعات آهن تخریب ساختمان به بهترین قیمت هستم ضایعات فلزات واهن همه جور با بالا ترین قیمت هستم؟ یاحق نگهدار
    پاسخ
  • ۵ آذر ۰۰
    پرویز اسدی :
    با سلام بنده قصد دارم در سنندج اقدام به احداث مرکز جمع اوری absنمایم.
    پاسخ
  • ۱۴ آذر ۰۰
    ابوذر قربانی :
    خریدار ضایعات الکترونیک و کامپیوتر در اصفهان
    پاسخ