ایران ضایعات

چرا بازیافت ضایعات آلومینیوم اهميت دارد؟ 

چرا بازیافت ضایعات آلومینیوم اهميت دارد؟ 

مقدمه

آلومینیوم یکی از پر مصرف ترین و محبوب ترین فلزات می باشد. ویژگی های منحصر به فرد این فلز از جمله سبکی و استحکام در برابر زنگ زدگی سبب شده به عنوان یک جایگزین برای برخی فلزات دیگر به کار رود. طبیعی است که تولید و مصرف زیاد منجر به رشد ضایعات آلومینیوم می گردد که این امر نیاز به بازیافت را افزایش می دهد. در این مطلب در رابطه با بازیافت ضایعات آلومینیوم و اهمیت آن بحث خواهیم کرد. 

انواع ضایعات آلومينيوم 

ضایعات آلومینیوم شامل طیف وسیعی است. از قوطی های نوشیدنی ها گرفته تا قطعات مختلفی از خودرو از جمله سر سیلندر و پیستون. البته در یک دسته بندی کلی می توان آنها را به دو گروه آلومینیوم نرم و آلومینیوم خشک تقسیم کرد. حتی براده هایی که در کارگاه های مختلف تشکیل می شود به عنوان سفاره آلومینیوم قابل بازیافت می باشد. ارزش مادی انواع ضایعات آلومینیوم متفاوت است. 

میزان تولید ضایعات آلومینیوم در دنیا 

شاید جالب باشد که بدانید فقط در آمریکا به طور میانگین هر سال، چیزی حدود صد میلیارد قوطی آلومینیومی به فروش می رسد. اما حتی پنجاه درصد آنها هم به مرحله بازیافت نمی رسند. در برخی کشورها نیز به جای بازیافت، آنها را دفن می کنند و یا می سوزانند. طبق برآوردهایی که شده، سالانه یک و نیم میلیون تن قوطی جدید به ضایعات آلومینیومی افزوده می شود که رقم قابل توجهی می باشد. 

اهمیت بازیافت ضایعات آلومینیوم

بازیافت ضایعات آلومینیوم به غير از اهمیتی که دارد، امری ضروری است. چرا که در وهله اول مانع استخراج بی رویه منابع معدنی می شود. از طرفی حجم عظیم ضایعات می تواند آلودگی های شهری و زیست محیطی را به دنبال داشته باشد. بنابراین بازیافت آنها کمک زیادی در این خصوص می کند. جنبه اقتصادی این امر هم بر اهمیت آن می افزاید. زیرا امروز شاهد اشتغالزایی تعداد زیادی در زمینه فرآوری و بازیافت ضایعات آلومینیوم هستیم. البته این مورد، نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشور ها اهمیت ویژه ای دارد. 

مزایای بازیافت آلومینیوم 

یک واقعیت غیر قابل انکار در دنیای امروز، پدیده تغییر اقلیم است که انتشار گازهای گلخانه ای مهم ترین عامل آن می باشد. به طوری که کشوری همچون چین را به کاهش فعالیت های صنعتی خود واداشته است. در مورد صنعت آلومینیوم باید اشاره کرد که تولید این فلز از سنگ های معدنی، حجم زیادی از گازهای آلاینده را در هوا منتشر می کند و در نتیجه منجر به تشدید آلودگی معضل تغییر اقلیم می گردد. از طرفی تولید آلومینیوم از سنگ های معدنی سبب تولید خاک های آلوده و بازگشت آنها به محیط زیست و صدمه به منابع آب زیر زمینی می گردد. بنابراین بازیافت، ارجحیت پیدا می کند.

ایران ضایعات، حامی بازیافت ضایعات آلومینیوم

ایران ضایعات به عنوان زیر مجموعه ای هلدینگ پایا با مدیریت دکتر مجید بخشنده، حامی صنعت بازیافت می باشد. در همین راستا امکان تجارت آنلاین ضایعات مختلف به ویژه ضایعات آلومینیوم را در سراسر کشور فراهم نموده است. در بخش قیمت روز سایت می توان میانگین قیمت را هم به صورت روزانه و هم ماهانه مشاهده نمود. در واقع هدف از این کار، کوتاه شدن دست واسطه های فروش در معاملات و کمک به توسعه این صنعت ارزشمند می باشد. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۰ آبان ۰۰
    شهریار(2)تحویل.یزد د رویشی :
    سلام خدا قوت ان شاالله همیشه پرانرژی وپر توان باشید
    محمد روزبهانی در پاسخ میگه :
    ببخشید یک تن ضایعات لوله استیل داره قیمت عمده اش چنده به ازای هرکیلو
    پاسخ
  • ۲۱ آبان ۰۰
    پیمانکاری بازرگانی پیمانکاری بیرامی :
    یا مبدل السیئات .تبدیل ضایعات یا بازیافت از هر چیزمهمترگروه موادجامدات ومایعات به بهترین حالت ممکن به جهت استفاده بهینه وجلوگیری از ضرربه محیط زیست .این عمل گروه فکری مجازی ایران ضایعات که کمک مسقیم وراهبردی به این مقوله را دارد.شایسته تقدیر است
    پاسخ
  • ۲۹ آبان ۰۰
    شهرام افشاری :
    سلام من میخوام شمش آلمینیوم تولید کنم از رانی ونوشابه ولی نگران مشتری هستم میشه منو راهنمای کنید.من کارگر ریخته گری هستم
    سجاد حبیب در پاسخ میگه :
    با سلام من می تونم از تون شمش را بخرم
    فریده ثابت در پاسخ میگه :
    سلام وقتتون بخیر دستگاه کوره ذوب آلومینیوم خانگی را از کجا تهیه کنم و دیگر اینکه شمش آلومینیومی که از قوطی رانی ساخته میشود کجاها خریداری میشود
    فریده ثابت در پاسخ میگه :
    گویا آقای حبیب سجاد خریدار شمش آلومینیوم خانگی هستند لطفا شماره موبایلشون لطف بفرمایید
    مصطفی میرجلیلی ابراهی در پاسخ میگه :
    با سلام . برادر بابت خرید شمش رانی در خدمتم. تحویل یزد. میرجلیلی
    پاسخ