ایران ضایعات

پیش بینی جنگ فلزی بین آمریکا و روسیه

پیش بینی جنگ فلزی بین آمریکا و روسیه

تحلیل گران معتقدند در آینده ای نزدیک روسیه و آمریکا درگیر یک جنگ فلزی خواهند شد. چرا که آمریکا در صدد است برای واردات آلومینیوم از روسیه، مالیات‌های سنگینی را اعمال نماید. در صورت عملی شدن چنین تصمیمی به احتمال زیاد، روسیه هم در واکنش به این امر، صادرات فلزات مهمی همچون نیکل و پالادیوم را محدودتر  می کند. 

گفتنی است که آلومینیوم صادراتی روسیه، سهم کمی در تامین‌ منابع آمریکا دارد اما آمریکا وابستگی زیادی به نیکل روسیه دارد تا بتواند‌ در صنعت هوافضا و  همچنین تولید باتری‌های خودرو های برقی به کار ببرد‌. پالادیوم را هم در کاتالیست خودروهای بنزینی مورد استفاده قرار می دهد. 

در سال میلادی قبل، آمریکا نود و دو هزار و ششصد و بیست و چهار تن نیکل وارد کرد که حدود یازده درصد آن از طریق روسیه ارسال شده بود. واردات پالادیوم از روسیه به مقصد آمریکا هم سهم سی و پنج درصدی از کل صادرات این فلز را به خود اختصاص داده است. آمریکا به خاطر جنگ در اوکراین می خواهد فشار بیشتری بر روسیه وارد کند. از این رو تصمیم دارد مالیات واردات آلومینیوم روسیه را به دویست درصد برساند.

شرکت روسال روسیه، سهم شش درصدی از عرضه آلومینیوم در جهان را دارد. در صورت اعمال این تعرفه توسط آمریکا، هیچ سودی برای این شرکت روسی وجود نخواهد داشت. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )