ایران ضایعات

آیا تولید فولاد ۵۵ میلیون تنی امکان پذیر است؟

آیا تولید فولاد 55 میلیون تنی امکان پذیر است؟

ایران از نظر تولید فولاد، جایگاه دهم در جهان را به خود اختصاص داده است. میانگین تولید سالانه فولاد کشور به حدود سی میلیون تن می رسد. طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است این رقم به پنجاه و پنج میلیون تن برسد. برخي از کارشناسان و تحلیل گران در این یک رابطه نظرات مختلفی دارند. 

یکی از کارشناسان این صنعت بیان کرد: رسیدن به تولید پنجاه و پنج میلیون تنی فولاد برای ایران امکان پذیر است. البته با توجه به نیاز بازار داخلی کشور، حدود بیست میلیون تن از آن می بایست صادر گردد که این امکان نیز وجود دارد. چرا که این محصول صنعتی، بسیار پر طرفدار است. 

شرط رسیدن به این سطح از تولید فولاد، رفتار عقلانی و حمایت از تولید و صادرات می باشد. ظرفیت سازی کشور هم برای این کار از نظر کارشناسی منطقی است.

قیمت تمام شده فولاد در کشور با بازارهای جهانی قابل رقابت بوده، آمار های صادراتی نیز موید این حرف می باشد. برنامه ریزی مناسب لازمه رسیدن به این سطح هدف گذاری شده است.

برنامه ریزی های قبلی برای دستیابی به تولید پنجاه و پنج میلیونی فولاد در سال ۱۴۰۴ بود که به خاطر ضعف مدیریتی اجرائی نشد.‌

وی اظهار داشت تمام زنجیره فولاد نیاز به حمایت دارد.‌ همچنین مشکل تامین برق نیز می بایست مرتفع گردد. مسئله حمل و نقل، تامین آب، گاز و سنگ آهن  نیز از اهمیت زیادی برخوردار است تا در نهایت سطح تولید فولاد ایران به رقم مورد نظر برسد. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )