ایران ضایعات

جنوب آسیا، رقیبی جدی برای بازار قراضه ترکیه

جنوب آسیا، رقیبی جدی برای بازار قراضه ترکیه

شواهد نشان می دهد جنوب آسیا در آینده ای نزدیک به یک رقیب جدی برای بازار واردات قراضه ترکیه تبدیل شود. کشور های پاکستان، بنگلادش و هند به خاطر اینکه تولید فولاد خود را به صورت چشم گیری افزایش داده اند، کشور های مهم وارد کننده قراضه خواهند شد. هند برنامه های زیادی برای تولید فولاد در نظر گرفته که برای تحقق آنها به حجم بسیار بالایی از قراضه نیاز دارد.‌
ترکیه که سابقه زیادی در واردات قراضه دارد و چندین سال به عنوان اولین کشور وارد کننده قراضه آهن شناخته می شد اکنون شرایط نابه سامانی دارد. چرا که تبعات جنگ روسیه و اوکراین بر این بازار اثر گذاشته است. از طرفی ارزش لیر ترکیه نیز کاهش یافته و به تضعیف بیشتر بازار داخلی دامن زده و تولید فولاد را با چالش های زیادی مواجه کرده است. گزارشات حاکی از آن است که میزان تولید فولاد این کشور در سال جاری، کاهش بیست درصدی داشته است. همچنین چهل درصد کمتر از سال قبل، قراضه وارد کرده و حتی بازار های صادراتی خود را از دست داده. مالزی و سنگاپور بازار های هدف ترکیه برای خرید میلگرد را  تصاحب کرده اند. روسیه هم با کاهش قیمت بیلت خود باعث شده تا ترکیه بازار های کمتری برای این محصول فولادی داشته باشد.
برخی تحلیل گران قیمت قراضه را تا مارس ۲۰۲۳ حدود پانصد دلار پیش بيني می کنند اما در حال حاضر به خاطر جو منفی بازار ها چنین شرایطی دارد. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )