ایران ضایعات

میزان تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ چگونه است؟

میزان تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ چگونه است؟

 عملکرد سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲ حاکی از کاهش حجم تولید جهانی فولاد می باشد. در ماه مارس امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵.۸ درصد از میزان تولید فولاد خام در سراسر جهان کم شده و به حدود صد و شصت و یک میلیون تن رسیده است. 
در مقیاس سه ماهه، میزان کاهش تولید  ۶.۸ درصد بوده و کل فولادی که در این بازه زمانی در سراسر جهان تولید شده، حدود چهارصد و پنجاه و هفت میلیون تن می باشد.
اما علت کاهش تولید در ماه مارس مربوط به چه عامل و یا عواملی است؟ مهم ترین علت این امر را باید کاهش تولید در چین بیان کرد. چرا که این کشور،  حدود ۶.۴ درصد از حجم تولید فولاد خود کم کرد. همچنین در سه ماه نخست ۲۰۲۲ هم ده و نیم درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ تولید داشته است.
آمریکا با تولید هفت میلیون تن فولاد در ماه مارس، افت ۱.۷ درصدی تولید را در مقایسه با سال گذشته برای خود ثبت کرد. البته افت سه ماهه آن، ۰.۴ درصد می باشد.
آمریکای شمالی در ماه مارس و همچنین سه ماهه ابتدایی سال میلادی جاری به ترتیب ۹.۷ و ۰.۹ درصد کاهش را داشته است.
تولید فولاد در دو کشور هند و برزیل در ماه مارس، نه تنها کمتر از سال قبل نبوده بلکه به ترتیب ۴.۴ و ۵.۴ درصد بیشتر نیز بوده. هند در این مدت ۱۰.۹ میلیون تن و برزیل سه میلیون تن فولاد تولید کرده است.
در مجموع باید گفت سه ماهه مذکور برای صنعت فولاد در سراسر دنیا، زمان سختی بود. درگیری دو کشور روسیه و اوکراین و مشکلات ناشی از آن یکی از دلایل این سختی به شمار می رود. از طرفی اوج گیری مجدد ویروس کرونا در چین که خود بزرگترین کشور در زمینه تولید فولاد است، نقش بسیار مهمی در افت تولید داشت.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۴ خرداد ۰۱
    علی ثروت :
    سلام وقت بخیر لطفا از چالش های سایر کشورها در صنعت فولاد بنویسید آیا مشکل انرژِی یا منابع دارند؟ ممنون میشم
    پاسخ