ایران ضایعات

شرکت اپل در زمینه بازیافت چه اقداماتی انجام داده است؟

شرکت اپل در زمینه بازیافت چه اقداماتی انجام داده است؟

شرکت اپل در راستای حمایت از صنعت بازیافت، استفاده از عناصر بازیافتی از جمله طلا، تنگستن، کبالت را دو برابر کرد. طبق گزارشات این شرکت، در سال میلادی گذشته حدود بیست درصد از مواد اولیه مصرفی در تولید محصولات مختلف آن، از مواد بازیافتی بوده است. 

همچنین این شرکت از نوآوری های جدید خود در زمینه بازیافت در سال میلادی جاری نیز خبر داده است. ساخت ماشین جدیدی با نام تاز جهت بازیافت ضایعات الکترونیکی، اقدام اخیر این شرکت می باشد.

در سال ۲۰۲۱،  حدود پنجاه و نه درصد از آلومینیومی مصرفی اپل، بازیافتی بود. به طوری که در برخی محصولات، تمامی آلومینیوم به کار رفته، از مواد بازیافتی بود. حذف بسته بندی های پلاستیکی تا سه سال آینده هم در برنامه های شرکت مذکور می باشد. در سال 2021، فقط چهار درصد از بسته بندی ها، پلاستیکی بود. تلاش برای حذف پلاستیک، از سال 2015 شروع شده و مصرف آن تا کنون، کاهش هفتاد و پنج درصدی پیدا کرده است. 

بدیهی است که کاربرد هر چه بیشتر مواد بازیافتی به کاهش استخراج مواد معدنی منجر می شود. علاوه بر این شرکت اپل متعهد شده است که طول عمر محصولات خود را به کمک بازسازی افرایش دهد. به طوری که سال گذشته نیز 12.2 میلیون دستگاه و همچنین لوازم جانبی آنها را پس از بازسازی مجددا عرضه نمود.

از دیگر اقدامات اپل در زمینه بازیافت و حفاظت از محیط زیست، استفاده از انرژی های پاک برای تولید برق می باشد. با این کار، نتایج موثری در حذف کربن و آلاینده های دیگر صورت می گیرد. همان طور در سال 2021 از انتشار حدود چهارده میلیون تن کربن جلوگیری نمود که این اقدام برابر با حذف نمودن یکساله حدود سه میلیون خودرو از سطح جاده ها می باشد. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )