ایران ضایعات

سه دلیل اصلی گرانی های اخیر آهن 

سه دلیل اصلی گرانی های اخیر آهن 

موج گرانی که اخیرا در بازار آهن آلات کشور دیده می شود، از دیدگاه حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران بدون ضابطه بوده و احتمالا از هفته بعد، شاهد ثبات در بازار خواهیم بود. از نیمه اسفند ماه 1400 جهت گیری صعودی قیمت ها شروع و تا کنون ادامه دارد. این افزایش قيمت حدودا دو هزار تومان بر کیلوگرم برای تمامی محصولات فولادی دیده می شود. 

وی سه دلیل اصلی برای گرانی های اخیر آهن بیان کرد:

اولین دلیل به تنش بین اوکراین و روسیه و تداوم این جنگ مربوط می شود. البته این تنش، تقریبا بازار جهانی آهن و فولاد را تحت تاثیر قرار داد. 

بازار داخلی ما به خاطر تحریم ها، با بازار جهانی از نظر ارتباط دچار مشکل است. اما با این حال افزایش قیمت های جهانی سبب افزایش قیمت های داخلی می شود. اما عکس این قصیه بر قرار نیست. یعنی با کاهش قیمت های جهانی، سریعا قیمت های داخلی کاهش نمی یابد.

دومین علت گرانی های ذخیر آهن به افت میزان عرضه محصولات فولادی برمی گردد. از نیمه اسفندماه، میران عرضه کم می شد تا انبار گردانی و امور حسابرسی صورت گیرد. 

سومین پارامتر مؤثر در رشد قیمت آهن آلات، قیمت شمش فولادی عرضه شده در بورس کالا است. بالا بودن این قیمت، سبب شده تا بازار آهن و فولاد هم ملتهب گردند. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۲۷ فروردین ۰۱
    ابوالفضل فراتی :
    پاینده و پایدار باشد وطنم ایران و همه هموطن های محبوبم
    پاسخ
  • ۲۷ فروردین ۰۱
    محمود کریمی منفرد :
    سلام وخسته نباشید خدمت شما بزرگواران و عزیزان زحمت کش وباوجدان درقیمت گذاری ضایعات ممنونم ازشما بابت درست و منصفانه نرخ گذاری
    پاسخ