ایران ضایعات

چرا اروپا باید سیاست واردات فولاد خود را تغییر دهد؟ 

چرا اروپا باید سیاست واردات فولاد خود را تغییر دهد؟ 

جنگ روسیه و اوکراین، بازار فولاد اروپا را به شدت تحت الشعاع قرار داده است. این اثرگذاری، صرفا مربوط به قیمت ها نمی باشد. بلکه مسئله فراتر از آن است. در واقع اتحادیه اروپا باید به فکر تغییر در سیاست واردات فولاد خود باشد.

 آمار و ارقام حکایت از آن دارد که سال قبل، دو کشور روسیه و اوکراین، سهم بیست درصدی واردات انواع محصولات فولادی به ویژه کویل نورد گرم، نورد سرد و گالوانیزه گرم به داشته اند. در سال جاری نیز ارقام قابل توجهی از این دو کشور ثبت شده است.

 با این تفاسیر، اروپا باید به دنبال یک جایگزین برای واردات فولاد خود باشد که این کار، سخت خواهد بود. بنابراین باید سهمیه بعضی از محصولات فولادی را به جای کشور به کشور، به صورت سهمیه جهانی تعیین کند.

در مورد تختال باید گفت سال قبل، چهار میلیون تن از این محصول توسط روسیه و اوکراین به اروپا صادر شد. به عبارتی، تقریبا نیمی از نیاز اروپا از این طریق تأمین می شود. از آنجایی که این محصول برای تولید ورق گرم به کار می رود، بازار ورق گرم اروپا وابسته به تختال خواهد بود. 

در مورد بقیه محصولات مانند میلگرد هم نیاز است تا سهمیه ها تغییر کند. روسیه، اوکراین و بلاروس در سال گذشته، بالغ بر چهل و پنج درصد از میلگرد وارداتی به اروپا را به خود اختصاص دادند. از طرفی قیمت انرژی نیز به دنبال درگیری ها، افزایش یافت که این موضوع هم بر عرضه فولاد در اروپا اثر می گذارد. 

این عوامل در کنار هم اروپا را وادار به تغییر سیاست واردات فولاد خود خواهد کرد. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )