ایران ضایعات

بازار جهانی قراضه در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین

 بازار جهانی قراضه در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین

در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین، بازارهای زیادی از جمله فولاد و سنگ آهن تحت تاثیر قرار گرفتند. گزارش ها حاکی از آن است که بازار قراضه نیز از این ماجرا مستثنی نیست و تنش ها در این بازار نیز محسوس تر شده اند. از زمانی که غرب، روسیه را تحریم نموده این روند افزایشی قیمت ها شدت بیشتری پیدا کرده است.

همزمان با آغاز جنگ بین دو کشور روسیه و اوکراین، قیمت قراضه، 15.5 دلار افزایش یافت و هر تن آن حدودا پانصد و بیست و پنج دلار قیمت خورد. در حالی که میانگین قیمت آن در فوریه حدود 504.15 دلار بود و رشد 34.78 دلاری را در مقایسه با ژانویه داشت.
نکته حائز اهمیت آن است که احتمالا نرخ رشد قیمت کاهش نمی یابد. در ترکیه قیمت این محصول حتی به بیش از پانصد و پنجاه دلار هم رسید. در بورس فلزات لندن نیز همین روند دیده می شود. به طوری که قیمت برای تحویل در ماه آینده میلادی، بالغ بر پانصد و هفتاد دلار می باشد. همچنین برای دو ماه بعد، تا پانصد و نود دلار می رسد.
رشد قیمت جهانی فولاد و احتمال افزایش تقاضا در آینده از یک سو، جنگ و تنش بین روسیه و اوکراین هم از سوی دیگر، سبب شد تا شرایط سختی بر بازار حاکم شود.
تحلیل گران بر این باورند که قیمت قراضه در ماه های بعد تا ششصد دلار افزایش می یابد و به تبع آن، فولاد نیز گران می شود. سنگ آهن هم که از مرز صد و پنجاه و یک دلار عبور کرده، احتمالا تا اواسط سال 2022 به دويست دلار می‌رسد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )