ایران ضایعات

های ایمپکت، پلیمری مقاوم و انعطاف پذیر

هایمپک، پلیمری مقاوم و انعطاف پذیر

مقدمه

های ایمپکت  یا پلی استایرن مقاوم یکی از نام هاي آشنا در صنعت پلیمر و پلاستیک می باشد. افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می دانند این پلاستیک، از استحکام بالایی در برابر ضربه برخوردار است. نام اختصاری آن، HIPS می باشد که از High Impact Polystyrene گرفته شده است. در کشور ما معمولا آن را به شکل ورق هایی با ضخامت دو میلی متر و ابعا 1.2 در 1.8 می سازند. ضایعات هایمپک، قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارند. در بخش های بعدی، اطلاعات کامل تری در مورد این پلیمر ارائه شده است.

نحوه برش ورق های ایمپکت

ورق های هایمپک را به دو شکل لیزری و دستی می توان برش داد. مسلما رو‌ش لیزری، از نظر دقت و سرعت عمل نسبت به روش دستی ارجحیت دارد. همچنین کیفیت کار نیز مطلوب تر خواهد بود. اما به هر حال همیشه امکان استفاده از روش لیزری وجود ندارد. برای برش دستی این ورق ها می توان از تیغ طلق بر استفاده کرد.

برخی از ویژگی های ورق های ایمپکت

ورق هایی مختلفی که از جنس هایمپک ساخته می شوند، دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. به عنوان مثال  قالب گیری خوب و همچنین فرآيند پذیری مجدد از ویژگی های آنها به شمار می رود. همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد استحکام ورق های ساخته شده از جنس های ایمپکت بالا بوده و قابلیت استفاده از آن را در صنایع مختلف فراهم کرده است.
قابلیت چاپ و همچنین ریسک پذیری را باید به عنوان ویژگی های بعدی این پلیمر ذکر کرد. ورق های مذکور منعطف بوده و  از تنوع رنگی بالا هم برخوردار هستند.
معمولاً در رنگ های آبی، زرد، قرمز، سفید، سیاه و طوسی طراحی می شوند. این موضوع بر جذابیت آن ها می‌افزاید. یکی دیگر از ویژگی‌های ورق هایمپک این است که می‌تواند ابعاد و همچنین دمای خود را حفظ نماید.
علاوه بر این، ورق مذکور، عایق گرما و صوت نیز بوده. این ویژگی ها نقش موثری در افزایش کاربری آن دارد.

کاربرد های ورق های ایمپکت

یکی از کاربرد های ورق های هایمپک، ساخت عایق های برودتی است که در بدنه یخچال و فریزر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در تولید و ساخت بسیاری از لوازم خانگی از این ورق استفاده می شود. شابلون های مختلف را هم به کمک همین ورق ها می سازند.
از دیگر کاربرد های ورق هایمپک، تولید ظروف یک بار مصرف و همچنین لوازم بهداشتی می باشد. استفاده از این ورق پلیمری در تابلو های تبليغاتي نیز متداول است.

خرید و فروش ضایعات های ایمپکت

همان طور که در ابتدای مطلب بیان شد، هایمپک، قابلیت بازیافت دارد. از این رو خرید و فروش ضایعات آن، مانند بسیاری دیگر از پلیمر ها صورت می گیرد. برای خرید ضایعات های ایمپکت و یا فروش آن در یک بستر امن و با قیمت کارشناسی شده می توان به سایت ایران سایت با مدیریت دکتر مجید بخشنده، مراجعه نمود.
ثبت آگهی فروش ضایعات هایمپک در قسمت فروشندگان و آگهی خرید آن در قسمت خریداران سایت انجام می شود.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )