ایران ضایعات

اولین هم اندیشی صنف آهن و فولاد مراکز استان ها

اولین هم اندیشی صنف آهن و فولاد مراکز استان ها

سه شنبه بیست و یکم دی ماه، اولین جلسه هم اندیشی اتحادیه های صنف آهن و فولاد مراکز استان ها برگزار گردید. در این جلسه، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران از شرایط فعلی صنف آهن آلات ابراز ناراحتی کرد و گفت: این صنف به خاطر سیاست های دستوری که وزارت صمت و دولت در پیش گرفته اند، نقش بسیار کمرنگی در زنجیره فولاد کشور ایفا می کند. حدود چهار دهه است که دولت با اتخاذ سیاست های اقتصادی منجر به ایجاد نوسانات متعدد در بازار می گردد.

درآمد های نفتی کشور کاهش یافته و این موضوع سبب شده تا در بودجه سال آینده به بحث مالیات اهمیت زیادی داده شود. اما طی دو سال گذشته فعالیت های عمرانی هم به خاطر شیوع کرونا ویروس کاهش یافته و در نتیجه درآمدها افت کرده اند. در حالی که تنها بیست درصد از درآمدهای کشور در بخش خصوصی گردش دارد و هشتاد درصد مابقی به دولت اختصاص دارد اما با این وجود هم دولت سعی دارد از همین بیست درصد مالیات گرفته و درآمد کل کشور را از این طریق تامین کند. 

ممبینی در این نشست پیشنهاد تجمیع سرمایه های فعالان اقتصادی صنف آهن و فولاد را نیز ارائه کرد و آن را حرکت مثبتی برای ایفای نقش فعالین این صنف در زنجیره فولاد بیان کرد.

در ادامه حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران افزود: هرچند اتحادیه صنفی آهن و فولاد، بورس کالا را راه اندازی کرد اما با چنین شرایطی، اصلا مورد تایید این صنف نیست. برای دستیابی به جایگاه واقعی در بورس باید تعاونی کشوری آهن تشکیل شود. 

مجتبی کواکبیان، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد ساری نیز در این جلسه حذف کد آیسیک رسته شغلی ضایعات را توهینی به صنف آهن فروشان عنوان کرد و گفت این صنف متحمل پرداخت هزینه های ناشی از تصمیمات غیرکارشناسی سیاستگزاران است. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )