ایران ضایعات

بازار فلزات سال 2021 را چگونه به پایان می رساند؟

بازار فلزات سال 2021 را چگونه به پایان می رساند؟

کمتر از چند روز دیگر تا انتهای سال 2021 میلادی و آغاز سال جدید باقی مانده است. کارشناسان برای این روزهای پایانی، تنش خاصی را در بازار فلزات مختلف پیش بینی نمی کنند. اما با این حال معتقدند شیوع سويه جدید کرونا ویروس، اقتصادهای بزرگ دنیا را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد. بنابراین سال 2022 در بازار فلزات، تحولات قابل ملاحظه ای رخ می دهد.

در واقع بازار فلزات در حالی سال میلادی جاری را به پایان می رساند که مسائلی همچون شیوع امیکرون، احتمال رشد نرخ بهره در آمریکا و تصمیمات اقتصادی چین، نگرانی هایی را ایجاد کرده است. البته اخبار مختلفی در رابطه با امیکرون منتشر می شود که گاها حجم این اخبار کاهش می یابد. با این حال در مقیاس بین المللی، به عنوان یک عامل مهم و اثرگذار بر بازار فلزات شناخته می شود.
هفته قبل، اخباری مبنی بر افزایش معاملات آتی در چین برای دو فلز روی و آلومینیوم به دنبال کاهش عرضه، منتشر شد و رشد قیمت مس را هم به دنبال داشت.
از آنجایی که اروپا، از افزایش هزینه های ناشی از برق به عنوان یک عامل فلج کننده صنعت یاد کرده است، شاهد رسیدن قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن به بالاترین سطح دو ماهه خود هستیم.
بزرگ‌ ترین کارخانه ذوب آلومینیوم اروپا در فرانسه، سه درصد از ظرفیت تولید خود را کاهش داده و بر این باور است تولید آلومینیوم با قیمت فعلی برق، توجیه اقتصادی ندارد.
فلز سرخ رنگ يعني مس نیز این روزها تحت تاثیر یک سری رخداد ها از جمله انتخابات ریاست جمهوری شیلی قرار گرفته است. رئیس جمهور منتخب این کشور، با طرح های معدنی که محیط زیست را تحت تاثیر منفی قرار می دهد، مخالفت کرده و همین امر می تواند عرضه مس را در سال آتی با مشکل مواجه سازد.
از طرفی در کشور پرو هم جاده دسترسی به يکی از معادن بزرگ مس  که توسط چینی ها بهره برداری می شود، به وسیله مردم محلی مسدود شده است و این موضوع نیز در صورت تداوم، برای بازار جهانی مس، تنش هایی را ایجاد خواهد کرد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )