ایران ضایعات

با حل مشکل مالیات‌ بر‌ ارزش‌ افزوده آهن‌ فروشان نفس راحتی کشیدند

با حل مشکل مالیات‌ بر‌ ارزش‌افزوده آهن‌فروشان نفس راحتی کشید

با حل مشکل مالیات‌ بر‌ ارزش‌ افزوده آهن‌ فروشان نفس راحتی کشیدند : سرانجام پس از سال‌ها پیگیری از سوی اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، موضوع مالیات بر‌ ارزش‌ افزوده صنف آهن‌فروشان با تعدیل 94 درصدی به نفع این قشر به پایان رسید. مهندس محمد‌ آزاد، رییس اتحادیه صنف آهن و فولاد ایران با اعلام این مطلب گفت: وضع مالیات بر‌ارزش‌افزوده با نرخ 3 تا 4 درصد از سال 90 باعث شد تا با توجه به سود اندک (کمتر از یک‌درصد) در خرید و فروش آهن‌آلات ، بسیاری از فعالان این بخش به نشانه اعتراض به وضع موجود یا به تعطیلی کشیده شوند یا به دلیل تحمل ضرر‌های کلان بطور ناخواسته تعطیل گردند.

وی با اشاره به این‌که در موضوع ارزش‌افزوده، متأسفانه آموزش‌های لازم نیز به متولیان این بخش داده نشده بود، خاطرنشان کرد که در سال 91 و 92 بالغ بر 1400 تا 1500 واحد صنفی فقط در تهران و تعداد زیادی نیز در شهرستان‌ها تعطیل شدند. از طرفی کشور نیز شاهد آغاز دوران رکود در ساخت‌و‌‌ساز بود که به میزان زیادی بر مشکلات افزود، ضمن آنکه سیاست‌های دولت نیز در بخش ساخت‌و‌ساز درست نقطه مقابل سیاست‌های دولت گذشته بود که نهایتاً عوامل یاد شده باعث گردید تا رکودی که از سال 92 آغاز شد در سال‌های 93 و 94 به اوج خود برسد.

رییس اتحادیه صنف آهن‌فروشان با اعلام این‌که با فشار اتحادیه در زمان ریاست سابق سازمان امور‌مالیاتی، بخشنامه‌ای صادر شد که تا حدود زیادی (70 – 80 درصد) مشکلات را حل کرد اما جای چانه‌زنی و اعمال برخی سلایق را باز گذاشته بود، اظهار داشت: مثلآً در تهران که توان چانه‌زنی زیاد بود، بعضاً تا 95 درصد تخفیف و یا در اصفهان تا 70 درصد، تبریز تا 65 درصد و در دیگر شهرستان‌ها بر اساس اختلاف سلیقه‌ها تخفیف‌هایی اعمال می‌شد. به عبارت دیگر موضوع ارزش‌افزوده که مقرر شده بود از سال‌های 87 تا 92 به مدت پنج سال دوران آزمایشی را طی کند، در سال‌های بعد این موضوع بدون اصلاحات در حال تکرار بود.

در سال‌گذشته و درپی مذاکرات فراوان با رییس سازمان امور‌مالیاتی، مدیرکل مالیات بر‌ارزش‌افزوده و برگزاری جلسات مکرر با کارشناسان مربوطه و تشریح ضرورت کاهش مالیات بر‌ارزش‌افزوده، نهایتاٌ تفاهم شد که تا سقف‌ مبلغ یک میلیاردتومان، معادل 95 درصد‌ از ارزش‌افزوده این صنف مشمول تخفیف گردد و فقط از پنج درصد باقی‌مانده ارزش‌افزوده طلب شود.
آزاد تاکید کرد که طبیعی است، ‌عملی شدن ‌چنین تفاهمی باعث از بین رفتن تبعیض بین فعالان این صنف در تهران و شهرستان‌ها نیز خواهد شد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۱ مهر ۹۶
    رضیه وادی اصل :
    باسلام و خسته نباشید,قیمت یک تن ضایعات آهن رو میخواستم بدونم اگر امکانش هست
    پاسخ
  • ۱۰ اسفند ۹۶
    رضا :
    از اینکه اخبار به روزی رو اعلام میکنید خیلی خوبه به خصوص در رابطه با ارزش افزوده
    پاسخ
  • ۲ خرداد ۹۷
    قادری-بانه :
    قیمت به روز ضایعات اهن میخواستم
    پاسخ