ایران ضایعات

مفهومی که دولت، هیچ وقت آن را نفهمید!!!

مفهومی که دولت، آن را نفهمید!!!

لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس بیان کرد متاسفانه دولت هیچ گاه مفهوم تنظیم بازار را متوجه نشد. به همین خاطر است که گاهی با کمبود یک کالا مواجهیم و گاهی، یک محصول روی دست تولید کننده می ماند و تقاضایی برای خرید آن وجود ندارد. در واقع تولید کننده در هر صورت متضرر می گردد. در صورتی که هیچ گاه دولت به تولید کننده فرمولی برای تولید در برهه های مختلف زمانی ارائه نکرده است. در واقع، تنظیم بازار را نمی فهمد. فقط آن را قیمت گذاری دستوری می داند. اگر واقعاً دولت نمی تواند، باید اختیار را به تولید کننده و اصناف دهد تا خودشان بازار را تنظیم نمایند. 

وی در ادامه افزود: در حوزه فولاد، سعی کردیم موانع تولید را بر طرف کنیم. چرا که صنایع تولیدی بسیاری به این صنعت وابسته هستند و رشد قیمت ها در این حوزه، رشد قیمت مصالح ساختمانی و به تبع آن مسکن، لوازم خانگی، خودرو و .... را به دنبال داشته است. پس تنظیم بازار در مورد فولاد، ضروری بوده و کمک زیادی به مردم و مصرف کننده خواهد شد.

سیاهکلی به وجود مافیا و دلالان در بازار فولاد نیز اشاره کرد و گفت در این خصوص تحقیقات کاملی انجام خواهد شد. زنجیره فولاد فاقد هر نوع وابستگی ارزی، مواد اولیه، وارداتی و نیروی انسانی به خارج می باشد پس دلیلی برای گرانی یکباره آن وجود ندارد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )