ایران ضایعات

نگاه خوش بینانه به تولید مس در سال 2021

نگاه خوش بینانه به تولید مس در سال 2021

در دو سال اخیر، شاهد افت تولید مس در سطح جهان بودیم. اما پیش بینی های گروه تحقیقات بین المللی مس وضعیت مطلوبی را برای سال 2021 پیش بینی می کند.

طبق پیش بینی های صورت گرفته، انتظار می رود در سال میلادی آینده، 4.5 درصد افزایش در تولید این فلز رخ دهد. در سال 2019، کاهش 0.2 درصدی و در سال جاری 1.5 درصد کاهش گزارش شده است. برخی تحلیل گران به ویژه تحلیلگران معدن‌کاری در بازارهای سرمایه بی ام او نیز همین پیش بینی را دارند. البته از نظر کمیتی، رقم 4.1 درصد افزایش را عنوان می کنند.

گروه مطالعات بین‌المللی مس، علت افت در تولید در سال 2019  را مسائل عملیاتی، مخصوصاً درکشور اندونزی بیان کرده و دلیل آن در سال 2020 را شیوع ویروس کرونا و به تبع آن تعطیلی معادن گزارش می کند. در معادن پرو که از کشورهای مهم در زمینه تولید مس به شمار می رود نیز این تعطیلی ها به نزولی شدن روند تولید مس منجر شد.

کارشناسان می گویند معادنی که اخیراً راه اندازی شده اند می توانند بخشی از این کاهش تولید را جبران کنند. معدن تومینسکویه روسیه و معدن مس-کبالت دزیوا کنگو از جمله این معادن هستند. البته پروژه های بزرگ تری نیز راه اندازی خواهند شد که در مجموع به افزایش تولید در سال 2021 کمک خواهد کرد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )