ایران ضایعات

حذف سقف رقابت قیمت برای فولاد در بورس

حذف سقف رقابت قیمت برای فولاد در بورس

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از وعده های مهم مجلس برای تنظیم بازار فولاد از زبان معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد. اولین وعده مربوط به حذف رقابت قیمت در معاملات بورس است. زیرا این امر اختلافات قیمتی زیادی را بین کارخانه و بازار ایجاد می کند. وعده دوم مربوط به عرضه کامل فولاد در بورس کالا می باشد که بناست با این کار از فروش در خارج از شبکه جلوگیری شود تا به این ترتیب قیمت ها به تعادل برسند.

طغیانی افزود: این خبر قبل از ابلاغ، منتشر شد که این کار به توسعه رانت و فساد در بازار فولاد منجر می شود. زیرا اختلاف قیمتی و شکاف ها بین قیمت کارخانه و بازار را افزایش می دهد و تنها دلالان، از آن بهره مند می شوند. به همین خاطر مورد اعتراض قرار گرفت.

طغیانی در ادامه اظهار داشت طی گفتگوهایی که با معاون معدنی وزیر داشتیم، بنا شد که قیمت پایه رقابت در بورس کمتر از قیمت فوب خلیج فارس باشد که نظر ما نیز در این باره مثبت می باشد و برداشتن سقف قیمتی خواسته دیگری است که از ایشان داشتیم تا مانع از شکاف قیمتی گردد. قیمت‌گذاری فولاد و توزیع رانت آن برای چندمین بار در کشور تکرار می شود و نیازمند رسیدگی جدی می باشد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )