ایران ضایعات

جمع‌آوری اجباری باتری های ضایعاتی

جمع‌آوری اجباری باتری های ضایعاتی

در حالی که باتری، در شش ماهه نخست سال، بالغ بر 40 درصد افزایش قیمت داشته و قدرت خرید را برای متقاضیان کاهش داده، مدیران شرکت های تولید کننده این محصولات را به فکر راهکاری برای حل این مشکل واداشته است.

بحث کلیشه ای افزایش نرخ دلار و بر هم زدن بازار محصولات مختلف در فروش باتری نیز به عینه دیده می شود. افزایش قیمت سرب به دنبال بالا رفتن قیمت دلار از مهم ترین معضلات تولید و فروش باتری ها به شمار می رود و چالش های پیش روی تولید کننده و مصرف کننده را هم افزایش می دهد.

در همین راستا جلسه ای ویژه با هدف تعدیل در بازار باتری و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت آنها توسط اعضای انجمن باتری کشور برگزار شد. مهدی کامکار دبیر انجمن تولیدکنندگان در این رابطه بیان کرد که بحث جمع آوری اجباری باتری به عنوان یک راهکار برای کاهش این مشکل، مورد بحث قرار گرفت. از طرفی خرید اجباری آنها توسط شرکت های تولید کننده می تواند به کاهش هزینه تمام شده باتری ها کمک نماید که این موضوع نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

در این جلسه که افراد شاخصی همچون رئیس هیئت ‌مدیره انجمن و مدیر عامل صبا باتری، اعضای هیات‌ مدیره انجمن و مدیرعامل پاسارگاد باتری، مدیرعامل شرکت برنا باتری مدیر عامل نیروگستران خراسان و نایب ‌رئیس هیئت ‌مدیره حضور داشتند، در رابطه با ارائه درخواستی مبنی بر عرضه سرب در بورس برای بهره مندی از قیمت های پایین تر نیز بحث شد.

ورود وزارت صنعت، معدن و تجارت به این بخش می تواند مشکل را تا حد زیادی حل کند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )