ایران ضایعات

بی میلی معدنکاران طلا به افزایش تولید با وجود قیمتهای صعودی

بی میلی معدنکاران طلا به افزایش تولید با وجود قیمتهای صعودی

در یک نگاه کلی به تولید جهانی طلا، افزایش 22 درصدی از معادن و همچنین بازیافت آن دیده می شود. اما رفتاری محتاطانه از جانب تولیدکننده های بزرگ این فلز  از نظر کاهش حجم تولید در نقاط مختلف دنیا صورت گرفته است. در واقع آنها بعد از تعطیلاتی که برای پیشگیری از شیوع کرونا رخ داد، بیشتر به فکر کاهش هزینه های خود هستند تا سود بیشتر.

رشد 30 درصدی قیمت ها با شیوع کرونا و همچنین تحریکات مالی بانک های مرکزی در سطح جهان سبب افزایش نقدینگی معدن کاران طلا شد. اما شرایط مبهم و نامعلوم آتی، آنها را از سرمایه گذاری روی پروژه های بزرگ، منصرف کرده است. آنها بر این باورند که ممکن است اتفاقات سال های قبل به ویژه سال 2011 تکرار گردد و خساراتی را به آنها وارد کند که جبرانش غیر ممکن باشد.

در سال 2011 قیمت طلا، با افزایش قابل ملاحظه ای روبه رو شد و خریداران زیادی را به خرید دارایی های طلا ترغیب کرد. اما عدم ثبات قیمتی در سال های بعد، نتیجه ای جز ضرر میلیاردی برای آنها به دنبال نداشت. همین موضوع سبب شده که معدنکاران که توانسته اند حمایت سرمایه گذاران زیادی را جلب نمایند، نگران تکرار چنین موضوعی باشند. یکی از بزرکترین فعالان در این عرصه، دنبال کردن حجم تولید در گذشته را بزرگترین خطا در این صنعت عنوان کرد و رفتارهای محتاطانه در این صنعت را ضروری خواند.

احتمالاً این رفتارها، بر تصمیمات صنعتگران داخلی نیز اثرگذار باشد و آنها را در تغییر خط مشی هایشان، مصمم سازد. البته صاحب نظران و کارشناسان با بررسی چند جانبه موضوع، قضاوت بهتری در این باره خواهند داشت. 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )