ایران ضایعات

ساخت اولین تجهیز تمام اتوماتیک پلنت گندله سازی

ساخت اولین تجهیز تمام اتوماتیک پلنت گندله سازی

دانش آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان، پرچم این شهر را در ساخت تجهیزات صنعتی بالا برده و موفق به ساخت تجهیزی شدند که در صنعت آهن و فولاد، کارایی ویژه ای خواهد داشت.

تلاش یازده ماهه این نخبگان و دانش آموختگان منجر به تولید دستگاهی شد که میزان سرباره در فرآیند تولید آهن و فولاد را تا حدود زیادی کاهش داده و عملکرد بهینه را به دنبال خواهد داشت. میثم خاکپور، مدیر گروه طراحی و ساخت این دستگاه، هزینه این پروژه را حدود 100 میلیارد ریال بیان کرد و اذعان داشت این تجهیز صنعتی، می تواند بار ورودی گندله که شامل بنتونیت، کنسانتره آهن و دیگر افزودنی ‌های معدنی است را تأمین نموده و بر کیفیت محصول نهایی و همچنین استحکام 50 درصدی آن بیفزاید.

معاون تکنولوژی شرکت دانش بنیان تولید پایلوت پلنت، محمدرضا حسینی نیز ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با دستگاه بیان کرد پایلوت پلنت مجهز به کوره دوار و مشعل است. ظرفیت محفظه نگهداری آن با طول و عرض به ترتیب 13و 4 متر و ارتفاع 70 سانتی متر  برابر با 70 کیلوگرم بوده و تولید آن مانع از خروج 50 میلیون دلار از کشور خواهد شد.

گفتنی است که این دستگاه، نمونه خارجی نداشته و تولید انبوه آن می تواند منجر به ارزآوری برای کشور در آینده هم شود. همت بالای نخبگان جوان و اتکا به توانمندی های آنها می تواند کلیدی برای برون رفت از وابستگی به بسیاری کشورها در زمینه های مختلف از جمله صنعت باشد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )