ایران ضایعات

20 درصد ظرفیت تولید کاغذ خالی ماند

20 درصد ظرفیت تولید کاغذ خالی ماند

مدتی است که تولیدکنندگان کاغذ با کمبود ضایعات کاغذ دست و پنجه نرم می کنند. در این شرایط رئیس سندیکای تولیدکنندگان از نابودی 100 هزار تن آخال در ابتدای سال 99 خبر داد.

وی افزود‌ دولت به دلیل شیوع ویروس کرونا 100 هزار تن از ضایعات کاغذی مورد استفاده در تولید کاغذ را دفن کرد. در آن زمان پیش بینی می شد که در چند ماه آینده در بازار کاغذ نوسان به وجود آید.

روغنی گفت در حال حاضر 20 درصد نیاز سالانه کشور به آخال بی‌پاسخ مانده است.

به دنبال شیوع ویروس کرونا، بسته شدن مرزها و قطع واردات، جمع آوری آخال کاغذ با مشکلاتی همراه شد. کمبود آخال کاغذ، افزایش نرخ دلار و گرانی مواد اولیه از مهمترین عوامل افزایش نرخ کاغذ در داخل محسوب می شود.

وی در ادامه گفت شورای عالی مبارزه با کویید 19 هر تصمیمی بگیرد قانونی است و لازم الجراست اما آثار برخی تصمیمات تا مدت ها بعد در صنعت تولید مشهود خواهد بود.

به گفته روغنی ایران در حوزه تولید کاغذ بسته بندی و صنعتی خودکفاست و باید در تلاش برای رفع کمبودها باشیم تا بازار فعلی از دست نرود.

روغنی در پایان با اشاره به 200 تا 300 هزار تن کاغذ مازاد بر تولید اضافه کرد علاوه بر کرونا که راه صادرات کاغذ را بسته، برخی تصمیمات غیرکارشناسی دولت نیزمانعی بر سر راه صادرات کاغذ شده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )