ایران ضایعات

قیمت مس در بورس لندن اوج می گیرد

قیمت مس در بورس لندن اوج می گیرد

طي هفته هاي گذشته قيمت قراردادهاي آتي مس افزايش قابل توجهي داشته و كارشناسان بر اين باورند كه احتمالا براي ماه هاي آينده شاهد تثبيت اين قيمت ها خواهيم بود. به گزارش راشاتودي، قيمت مس همواره به عنوان نمايانگر اوضاع اقتصاد جهاني مورد توجه است. قيمت اين فلز قرمز طي هفته هاي گذشته در قراردادهاي آتي افزايش چشمگيري داشته و كارشناسان معتقدند كه به احتمال زياد اين روند براي ماه هاي آينده حفظ خواهد شد. این در حالی است که در ماه مارس قيمت هر تن مس در بورس فلزات لندن به 4626 دلار كاهش يافته بود، اما در معاملات اخیر با رشد 31 درصدی به 6088 دلار در هر تن افزايش يافت.

به گفته كارشناس ارشد بازار مس در مؤسسه راسكيل طي ماه هاي آينده از نظر عرضه مس تحت فشار خواهد بود؛ بنابراين به نظر می رسد قیمت مس در سال جاری روند کاهشی به خود بگیرد. این موضوع برای سال آینده نیز پیش بینی شده است.

 كارشناسان مؤسسه سيتي مي گويند ممكن است در سه ماهه سوم سال جاري قيمت مس بيش از حد بالا برود. آنها مي گويند طي ماه گذشته قيمت مس از 5700 دلار در هر تن به بالای 6000 دلار در هر تن افزايش يافته در حالي كه قيمت ديگر دارايي هاي مشابه يا ثابت بوده يا با روند کاهشی قیمت همراه بوده و با توجه به اين مسئله به نظر مي رسد مس ۲۲۰ تا ۴۲۰ دلار در هر تن حباب داشته باشد. پیش بینی ها حاکی از آن است که در صورت بهبود اوضاع اقتصادی کشورها تقاضای مس رشد یابد و این رشد افزایش قیمت را در پی خواهد داشت.

قیمت جهانی مس در کنار نرخ دلار یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار قیمت گذاری مس در داخل کشور است. هم اکنون تورم پیش روی قیمت دلار را افزایش داده و به طبع آن قیمت فلزات اساسی از جمله مس نیز رشد پیدا کرده است و با افزایش نرخ جهانی مس پیش بینی می شود قیمت مس در ایران چالش های جدیدی را پدید آورد. این موارد درشرایط اقتصادی حال جامعه تولیدکنندگان محصولات فلزی را با چالش های جدی روبه رو خواهد کرد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )