ایران ضایعات

مصرف لوله پلی پروپیلنی در ساختمان سازی محدود شد

مصرف لوله پلی پروپیلنی در ساختمان سازی محدود شد

به گفته رئیس کمیته استاندارد انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، با وجودی که در بازارهای منطقه ای تقاضا برای لوله های پلی پروپیلنی زیاد است، این لوله ها در داخل کشور به صورت محدود مصرف می شود.

دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان در جدیدترین اطلاعیه خود، مصرف لوله‌های پلی پروپیلنی در سیستم آب گرم و سرد مصرفی را در صورت نصب کنترل‌کننده دمای آب گرم در ساختمان مجاز دانسته اما به عقیده برخی کارشناسان این تصمیم قابلیت اجرایی شدن ندارد.

این موضوع به تولیدکنندگان صنایع پتروشیمی آسیب زیادی وارد کرده و بازار فروش آن ها دچار نوسانات شده است.  

 

لوله پلی پروپیلنی تنها محصول تولیدی کشور در زمینه تاسیسات ساختمانی است و مواد اولیه تولید آن در داخل فراهم است. این لوله تمام گواهینامه های فنی و استانداردهای لازم را از آزمایشگاه های برتر کشور اخذ نموده اما شاهد محدودیت مصرف از سوی دفتر مقررات ملی ساختمان هستیم.

این در حالی است که در کشورهای منطقه ای شاهد افزایش مصرف و تقاضای این محصول هستیم. کشورهای منطقه سالانه 252 میلیون متر از لوله های پلی پروپیلنی را مصرف می کند.

بیشترین رشد متعلق به لوله‌های مقاوم در برابر حرارت و لوله‌های مناسب برای لوله‌کشی است که در سال‌های اخیر رشد 10 درصدی در هر سال را تجربه می کند. یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این لوله ها انعطاف پذیری مناسب و اتصالات کمتر در حین نصب می باشد.

وجود قوانین محدود کننده در داخل کشور زمینه صادرات بیشتر لوله های پلی پروپیلنی را در حالی افزایش می دهد که ایران دچار کمبود این محصول شده و مجبور به واردات لوله از کشورهای دیگر خواهد شد.

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )