ایران ضایعات

شرط معافیت مالیاتی برای صادرکنندگان

شرط معافیت مالیاتی برای صادرکنندگان

آقای گل محمدی، مدیر کل امور مالیاتی استان البرز بیان کرد: براساس دستورالعمل ذکر شده در بند ک تبصره 6 قانون بودجه سال 99 کشور، اعمال هر گونه معافیت مالیاتی و نرخ صفر بر اساس ماده 141 ق.م.م اصلاحی و استرداد مالیات بر عوارض براساس ماده 13 قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای درآمدهای حاصل از صادرات کالا و خدمات نظیر کالاهای غیرنفتی، مواد خام به استثنای محصولات کشاورزی و خدمات فنی مهندسی در صورت رفع تعهد ارزی و برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی برای سال های 98 و 99 طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی بلامانع می باشد.

همچنین در صورت عدم رفع تعهد ارزی و عدم برگشت ارز صادراتی مودیان محترم بابت پرداختی مالیات و عوارض ارزش افزوده در خصوص خرید کالا و خدمات صادر شده به خارج از کشور برای دوره مالیاتی سال 98 در اجرای جزء 1 بند ج تبصره 8 قانون بودجه سال 98 کل کشور به عنوان اعتبار مالیاتی قابل قبول نبوده و به تبع آن تهاتر و استرداد و جزو هزینه های قابل قبول در قانون مالیات های مستقیم محسوب نخواهد شد.

وی افزود حداکثر زمان اعلامی از سوی بانک مرکزی جهت رفع تعهد ارزی صادرات سال 98 ، 31/4/99 می باشد و مودیان محترم می توانند از مزایای قانونی دستورالعمل مربوطه با رعایت مفاد دستورالعمل به نحو احسنت بهره مند گردند.

 

راه اندازی کمیته پایش تعهدات ارزی

در همین راستا رئیس اتاق ایران خبر از راه اندازی کمیته پایش تعهدات ارزی صادرکنندگان داد. به گفته غلامحسین شافعی این کمیته با هدف رصد وضعیت بازگشت ارز صادراتی، شناسایی صادرکنندگان واقعی، شناخت موانع و مشکلات و موانع موجود راه اندازی می شود.

به گفته معاون تشکل های اتاق ایران، با توجه به تحریم های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا لازم است با تدابیر ویژه ای از بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصادی حمایت شود. به گفته علیخانی به زودی چارچوب های عملیاتی این کمیته با همکاری سازمان صمت، بانک مرکزی، گمرک و دیگر ارگان مرتبط مشخص خواهد شد.

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )