ایران ضایعات

آخرین نوسانات بازار قراضه در جهان

آخرین نوسانات بازار قراضه در جهان

تعدیل قیمت بازار فولاد ضد زنگ در اروپا

به گفته برخی منابع در هفته گذشته، قیمت فولاد ضد زنگ در اروپا به دلیل عدم حمایت تقاضا بدون تغییر باقی ماند.

ارزیابی قیمت ماهانه ورق نورد سرد فولاد ضد زنگ گرید 304 نشان می دهد که در ماه ژوئن قیمت هر تن بین 1329-1363 یورو بوده که به نسبت ماه May (می) بین 6 تا 8 درصد افزایش قیمت داشته است.

اما به طور کلی هیچ کدام از کارخانه های فولادسازی با حداکثر ظرفیت فعالیت نمی کنند و انتظار نمی رود تقاضای فولاد ضد زنگ تا قبل از سال 2021 بهبود یابد.

از طرفی براساس برنامه ریزی اتحادیه اروپا واردات فولاد از کشورهای آسیایی در حال از سرگیری است و این احتمال که قیمت های داخلی مجدد کاهش یابد نیز وجود دارد.

 

کاهش قیمت قراضه آهن به دنبال کاهش قیمت فولاد

به گزارش Fastmarket به دلیل کاهش قیمت تمام شده فولاد، قیمت قراضه آهن در اروپا کاهش یافت. در حال حاضر تقاضای ضعیف فولاد در اروپا، قیمت محصولات فولادی را افزایش نداده است.

به گفته برخی منابع، کاهش قیمت تمام شده فولاد به دلیل اقدامات صورت گرفته جهت کنترل شیوع ویروس کرونا و کاهش تقاضا بوده است.

قیمت ماهانه قراضه فولاد به جز E3* در ماه ژوئن200 تا 230 یورو در هر تن بوده که به نسبت ماه May (می) 10 تا 30 یورو در هر تن کاهش یافته است. کاهش قیمت محصولات طویل فولادی و ورق فولادی دلیل اصلی کاهش قیمت قراضه در کشورهای اروپایی محسوب می شود.

قیمت قراضه فولاد E8* در مقایسه با سایر گریدهای اروپایی با افت قیمت کمتری مواجه شده‌ است، زیرا این قراضه در اثر تولید خودرو حاصل می شود. براساس آخرین اطلاعات انجمن تولیدکنندگان اتومبیل، فروش خوردوهای سواری در اروپا در ماه آوریل 2020 و در مقایسه با سال گذشته با 76.32 درصد کاهش همراه بوده است. در این میان ایتالیا در بین کشورهای تولیدکننده خودرو بیشترین افت تولید را به ثبت رساند. لذا قیمت قراضه E8 همچنان با قیمت بالاتری به فروش می رسد.

ارزیابی ماهانه قیمت قراضه فولاد به جز E8 در 12 ژوئن 235-245 یورو در هر تن بود که به نسبت اواسط ماه می حدود 5 تن کاهش داشته است. این ارزیابی با توجه به معاملات صورت گرفته حاصل شده است.

به گفته یک تاجر، تولیدکنندگان میلگرد در وضعیت بهتری به سر می برند اما به طور کلی تقاضا برای محصولات فولادی کم بوده و کارخانه ها تنها با 30 درصد ظرفیت خود به فعالیت مشغولند.

 

*قراضه فولاد E3: قراضه فولادی ضخیم و کهنه با ضخامت بیش از 6 میلی متر

*قراضه فولاد E8: قراضه فولادی نازک محصولات نو با ضخامت کمتر از 3 میلی متر

 

قیمت بالای قراضه در چین

در چین رقابت شدید برای تامین قراضه قیمت‌ها را بالا می‌برد. قیمت ضایعات آهنی در چین طی هفته گذشته به دلیل تقاضای شدید افزایش یافته و از همین رو بسیاری از کارخانه ها جهت اطمینان از تامین قراضه مورد نیاز سفارشات خرید خود را ثبت کرده اند.

ارزیابی هفتگی قیمت ‌قراضه آهن سنگین داخلی در بازارهای آزاد چین در روز جمعه ۱۲ ژوئن برابر با ۲،۶۰۰ تا ۲،۶۳۰ یوآن (‏۳۶۷ تا ۳۷۱ دلار) ‏در هر تن بود که تا ۵۰ یوآن در هر تن از ۲،۵۵۰ تا ۲،۶۳۰ یوآن در هر تن در هفته پیش کاهش یافت.

به گفته یکی از تجار چینی در حال حاضر هزینه جمع آوری قراضه به نسبت فروش آن بیشتر است و لذا تمایل برای جمع آوری کم بوده و با وجود تقاضای زیاد، ذخایر آهن‌ قراضه به آرامی در حال افزایش‌ است.

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )