ایران ضایعات

تولید الکل از پسماند کارخانجات صنایع غذایی

تولید الکل از پسماند کارخانجات صنایع غذایی

 

دستاوردهای جدید موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی

 

تولید الکل از پسماند مواد غذایی

براساس گزارش خبرگزاری مهر دکتر قدیر رجب زاده رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی اعلام کرد همزمان با شیوع ویروس کرونا با بکارگیری کلیه پتانسیل های موجود و شناسایی ظرفیت های لازم اقدام به تولید الکل از پسماند کارخانجات صنایع غذایی کردیم.

وی افزود این کار تحقیقاتی از اسفند ماه سال 1398 و همزمان با شیوع ویروس کرونا آغاز گردید و با توجه به نیاز کشور به مواد ضدعفونی بر پایه اتانول و به کمک بخش خصوصی، اقدام به راه اندای خط تولید اتانول از منابع ارزان و جدید نمودیم.

با بهینه سازی این واحد تولیدی، ظرفیت تولید روزانه یک تن اتانول 96 درصد به روش تخمیر ارتقا یافت.

 

تولید دستگاه ضدعفونی سطحی افراد

از دیگر دستاوردهای ارائه شده این موسسه پژوهشی، ساخت دستگاه تونل-پاک بوده که با تولید آئروسول از آب شارژ شده در فضای پلاسمایی به میکروب زدایی پوشش لباس، رویه و کفی کفش می پردازد. این سامانه همچنین مجهز به سیستم تب سنجی هوشمند بوده و در درب ورودی اماکن عمومی و سازمانی نظیر ارگان های نظامی، بانک ها، فرودگاه ها، بیمارستان ها، رستوران ها و ... نصب می شود. این دستگاه بدون دخالت دست و اپراتور کار کرده و این موضوع از جمله قابلیت های دستگاه تونل-پاک محسوب می شود.

 

تولید آب شارژ شده پلاسما به منظور ضد عفونی بیمارستان ها و اماکن عمومی

به گفته رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی جهت ضدعفونی کردن بیمارستان ها و اماکن عمومی در سال 1397 با مشارکت بخش خصوصی به تولید آب شارژ شده پلاسما پرداختیم.

آب شارژ شده حاوی مقادیر قابل توجهی هیدروژن پراکسید و پراستیک اسید است که دارای خاصیت کشندگی انواع ویروس ها از جمله ویروس کرونا می باشد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )