ایران ضایعات

حذف زغال سنگ در آمریکا تا سال 2038

حذف زغال سنگ در آمریکا تا سال 2038

زغال سنگ یکی از منابع تولید انرژی و تولید برق در کشورهای آمریکایی و اروپایی محسوب شده و استرالیا ، آمریکا، هند و چین بزرگترین معادن این ماده معدنی را به خود اختصاص داده اند.

از سال 2015 براساس توافق نامه پاریس مقرر شد به دلیل آلایندگی زیاد، استفاده از زغال سنگ جهت تولید برق در کشورهای توسعه یافته کاهش یافته و استفاده از گاز طبیعی و منابع تجدید پذیر جایگزین آن شود.

بر این اساس نمودار زیر روند کاهشی تقاضای زغال سنگ در آمریکا و اروپا را نشان می دهد. به طوریکه تقاضای سالانه زغال سنگ در کشورهای اروپایی 20 درصد و در کشورهای آمریکایی 25 درصد کاهش داشته است.

با این وجود تقاضای جهانی زغال سنگ از سال 2018 به بعد 1.1 درصد رشد را تجربه کرد. این رشد در نتیجه افزایش تقاضا در کشورهای آسیای شرقی، چین و هند و... به دلیل توسعه زیرساخت های انرژی به ویژه دسترسی برق در مناطق کم برخوردار بوده است.

از این رو موازی با کاهش تقاضای زغال سنگ در کشورهای آمریکا و اروپا، شاهد افزایش سهم مصرف و تقاضای گاز طبیعی هستیم.

با نگاهی به آمارهای زیر پیش بینی تقاضای میان مدت گاز تا سال 2024 گویای این مساله است. بر این اساس تقاضای گاز طبیعی در کشورهای آمریکایی با رشد 2.2 و اروپا با رشد 0.1 درصدی روند صعودی خود را در پیش گرفته است.

تقاضای گاز طبیعی

از طرفی در چند ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش رشد تقاضای گاز طبیعی روند سریع تری را طی خواهد کرد. این در حالی است که به گزارش آژانس بین المللی انرژی علاوه بر آمریکا؛ آلمان، اتریش، سوئد، آلبانی، بلژیک، استونی و نروژ از جمله کشورهایی هستند که حداکثر تا سال 2038 اقدام به حذف زغال سنگ از انرژی های خود کرده و از گاز طبیعی و منابع تجدید پذیر استفاده خواهند کرد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )