ایران ضایعات

چشم انداز مبهم برای فولاد خاورمیانه

چشم انداز مبهم برای فولاد خاورمیانه

چشم انداز مبهم برای فولاد خاورمیانه : تقاضای فولاد در خاورمیانه در سال 2018 میلادی بسیار زیاد نبوده و فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که این روند در سال 2019 تغییر قابل‌توجهی نداشته باشد. متال بولتن در این زمینه گزارش می‌دهد. در بحبوحه تحولات ژئو پولتیک و اقتصاد کلان سال جاری ، امسال سال سختی برای بازارهای فولادی خاورمیانه بوده است. ارزش لیر ترکیه در بازارهای ارز جهان به‌شدت کاهش یافته، تقاضای فولاد عربستان همچنان در حال افت است، تولیدکنندگان میلگرد مصر تحت‌ فشار رقابت با میلگرد ارزان‌ قیمت عربستان هستند و تقاضا در امارات متحده عربی نیز کم شده است. برخلاف این کاهش‌ها، این منطقه همچنان تمرکز بیشتری را در زمینه خودکفایی معطوف کرده است.

اقدامات حفاظتی

مدیرکل شرکت "آهن و فولاد الغریر (AGIS)" امارات متحده عربی، سال گذشته در جریان کنفرانس متال بولتن در زمینه آهن و فولاد خاورمیانه در دبی، گفت که از سال 2009 میلادی تاکنون چندین بار مسائل مربوط به اقدامات تجاری ناعادلانه و قیمت‌شکنی کارخانه‌های خارجی را با اتاق‌های بازرگانی و وزارت اقتصاد مطرح کرده بودم، اما هنوز منتظر اقدامات قاطعی در این زمینه هستم. بعضی از اقدامات در سال 2018 میلادی صورت گرفته است. برای مثال، کمیته وزیران شورای همکاری خلیج فارس در ماه آوریل سال 2018 میلادی از اعمال مالیات حفاظتی برای واردات کویل گالوانیزه رنگ‌ نشده (PPGI) یا کویل رنگ‌شده با عرض بیش از 600 میلیمتر خبر داد.

شورای همکاری خلیج فارس، متشکل از بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، اواسط سال 2017 میلادی مالیات حفاظتی 31 درصدی برای واردات کویل رنگ‌ شده را پیشنهاد کرده بود و پیش‌بینی می‌شود که کمیته این شورا از اواخر سال 2017 این مالیات را تأیید کرده باشد. شرکت‌های «یونی‌کویل (Unicoil)» و "حدید سابیک (Hadeed Sabic)" در عربستان سعودی، شرکت «یونایتد متال ‎کوتینگ‎ United Metal Coating» در امارات متحده عربی از تولیدکنندگان اصلی منطقه شورای همکاری خلیج فارس به‌شمار می‌روند.

سرمایه‌گذاری

با وجود شرایط دشوار تجارت فولاد ، شرکت "کونارس استیل (Conares Steel)"، تولید‌کننده فولاد امارات متحده عربی، در ماه ژانویه 2018 ساخت خط تولید جدید کویل رنگ‌شده را آغاز کرد. این خط تولید از ظرفیت 75 هزار تن در سال برخوردار خواهد بود و کویل گالوانیزه رنگ‌شده در اندازه‌های 0/18 تا 1/2 میلیمتر و با عرض حداکثر 1500 میلیمتر تولید خواهد کرد. شرکت "دانا استیل (Dana Steel)" امارات متحده عربی نیز با راه‌اندازی خط گالوانیزه گرم و خط تولید کویل گالوانیزه رنگ‌نشده در دبی، سالانه 400 هزار تن فولاد رنگ‌شده به تولید این کشور اضافه خواهد کرد. خط تولید گالوانیزه گرم شرکت "دانا استیل" از ظرفیت تولید 250 هزار تن در سال برخوردار خواهد بود و می‌تواند کویل گالوانیزه گرم با ضخامت 0/30 تا 2/50 میلیمتر تولید کند. در عربستان سعودی نیز شرکت "یونی‌کویل (Unicoil)"، شرکت نورد مجدد و روکش فلزات، در سال 2018 میلادی تولید کویل اورگانیک نازک رنگ‌شده با پوشش طلا که کویل گالوانیزه گرم با روکش طلا است و همچنین کویل گالوانیزه رنگ‌نشده با ضخامت0/22 تا 1/50 میلیمتر و با عرض 500 تا 1500 میلیمتر را آغاز کرده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )