ایران ضایعات

تحلیل فلزات پایه نیکل - قلع - روی

تحلیل فلزات پایه نیکل - قلع - روی در بورس فلزات لندن

تحلیل فلزات پایه (نیکل)

نیکل غالباً بین کمتر و بیشتر از قیمت 10 هزار دلار در تن معامله می‌شود. با توجه به ریسک‌های ژئوپولیتک که مجموعه ریسک‌های سمت عرضه مختص نیکل را شامل می‌شود و بی‌ثباتی‌های مربوط به موقعیت فیلیپین و اندونزی، احتمال دارد قیمت این فلز در بهترین حالت روندی خنثی داشته باشد تا حال و هوای این فلز بهبود یابد.

در حال‌حاضر پیش‌بینی ما برای قیمت نیکل در نیمه دوم سال 10 میلیون و 350 هزار دلار در تن است. میزان موضع معاملاتی فروش پر مخاطره خصوصاً در بازار نیکل افزایش می‌یابد. این امر، امکان ریسک کوتاه مدت افزایش قیمت را فراهم می‌کند اما آغاز افزایش قیمت پوششی کوتاه مدت به یک کاتالیزور نیاز دارد. این کاتالیزور ممکن است از سمت تقاضا تامین شود که اختلاف قیمت بیشتر در چین، اروپا و آمریکا باعث دسترسی محدود به بازارهای فیزیکی فعلی و تمایل فصلی قابل توجهی از سوی کارخانه‌های فولاد می‌شود.


تحلیل فلزات پایه (قلع)

سهام قلع بورس فلزات لندن علیرغم افزایش صادرات اندونزی در سه ماهه نخست سال، همچنان باعث کاهش تدریجی قیمت قلع شده است. دیگر اینکه وارونگی (backwardation) بورس فلزات لندن هم موفق نشد تا سهام فرابورس را جذب و وارد بازار سهام کند.

این موضوع، تصویری از آینده بازار محدود قلع را ترسیم می‌کند و اگر وضعیت این بازار از وضعیت نسبتاً بدون ریسک خارج شود و بهبود پیدا کند، احتمال دارد این پس زمینه بازار قلع باعث شود تا پیش‌بینی‌های ما برای قیمت موردی بالای قلع محقق شود. انتظار یک افزایش امیدوارکننده‌ای را در میان مدت برای قیمت قلع داریم. نگرانی‌های ما در مورد عرضه مواد خام از میانمار به چین که ظاهراً در حال کاهش است، بیشتر می‌شود. اگر چنین شود، کارخانه‌های ذوب چین تحت فشار شدیدی قرار خواهند گرفت. این روند برای قیمت قلع احتمال ریسک شدیدی را در پی دارد اما احتمالاً به دلیل قابل مشاهده نبودن و عدم قطعیت در مورد صنعت قلع در میانمار، بازار هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

تحلیل فلزات پایه (روی)

روی در ماه آوریل تحت فشار شدیدی قرار داشت و این امر تا حدودی به این دلیل است که سرمایه‌گذاران در حال بازگرداندن تورم عمدی (reflation) هستند و در کل با توجه به افزایش تنش‌های ژئوپولیتیکی، در موردارزیابی‌های خطرپذیری احتیاط بیشتری به خرج می‌دهند.

آنها خصوصاً در مورد روی، ظاهراً به دلیل عدم پیشرفت صعودی قیمتش صبر و تحمل خود را از دست داده‌اند. قیمت نقدی بورس فلزات لندن به قیمت پایین ماه ژانویه در حدود 2500 دلار در تن نزدیک می‌شود. با توجه به قیمت‌های ارائه شده بورس فلزات لندن، ما این اصلاح قیمت را به عنوان تایید قیمت پایه در نظر می‌گیریم؛ قیمت پایه‌ای که روی می‌تواند بر اساس آن بُرد بعدی خود را زمینه‌سازی کند.

خریداران سهام ظاهراً دیر باور هستند و به نظر آمادگی این را دارند که تا پدیدار شدن محدودیت اساسی واقعی پیش از آزمودن مجدد روند صعودی قیمت دست نگه دارند (هر چه سقوط سهام بیشتر باشد، اختلاف قیمت‌ها بیشتر می‌شود). اما مشاهده این موضوع جالب خواهد بود که آیا داده‌های آینده از سوی چین نشان می‌دهد که ظرفیت تولید کارخانه‌های ذوب، بنا به گزارش‌ها به دلیل کمبود کنسانتره در دست تعمیر و نگهداری بوده است یا نه. اگر این چنین نباشد، احتمال دارد توقعات بیشتر خریداران سهام را در پی داشته باشد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )