ایران ضایعات

گزارش تحلیلی بازار آلومینیوم

گزارش تحلیلی بازار آلومینیوم، قیمت آلومینیوم در بازار ایران

گزارش تحلیلی بازار آلومینیوم : آلومینیوم در هفته گذشته همگام با روند نزولی بازارهای جهانی در بازار داخل هم روند نزولی در پی گرفت و تا 8320 تومان بصورت تحویل در محل تنزل قیمت یافت . البته بازار آلومینیوم هم همچون سایر بازارها تحت تاثیر رکود و نقدینگی از رمق چندانی برخوردار نبود . اما در کنار بازار ، عرضه های بورس هم به دلیل اختلاف قیمت بورس و بازار با اقبال چندانی همراه نبود و معاملات چندان تاثیر گذاری در بورس طی هفته گذشته صورت نگرفت . امید است با پیشنهادات شیوه های نوین فروش که توسط شرکت های عرضه کننده ارایه گردیده شاهد رونق عرضه و معاملات بورس و به طبع آن بازار آلومینیوم و تولید باشیم.

اما بازار بیلت هم متاثر از تعدیل قیمت شمش در هفته گذشته بین 9100 تا 9120 تومان برای بیلت ایرالکویی پیشنهاد می گردید که نسبت به قبل تعدیل 100 تومانی داشت. بیلت های ریختگی هم کاهش نرخ اندکی را تجربه کرده و بین 9000 تا 9050 تومان برای بیلتهای DC پیشنهاد قیمت می شد.

اما در بازار جهانی آلومینیوم اگرچه اندک تغییراتی در موجودی انبارهای LME صورت گرفت و کاهش موجودی انبارها ادامه داشت اما رشد برابری دلار نسبت به سایر ارزها ؛ کاهش قیمت نفت و ... سبب شد تا فلزات رنگین با کاهش قیمت همراه باشند اما در این میان فلز آلومینیوم نسبت به سایر فلزات از جهشهای هیجانی کمتری برخوردار بوده و در طی هفته گذشته با یک تعدیل آرام از 1930 دلار به 1907 دلار رسید تا میانگین قیمتی 1914 دلار و 30 سنت برای این فلز در هفته گذشته به ثبت برسد . شایان ذکر است که کاهش موجودی انبار جهانی آلومینیوم میتواند یکی از عوامل تحریک آلومینیوم و مستعد بالا ماندن قیمت آلومینیوم باشد. بازار ارز هم در هفته گذشته بین 3766 تومان تا 3776 تومان در نوسان بود که در نهایت میانگین قیمت ارز را در هفته گذشته به 3771 تومان رساند که نسبت به میانگین دو هفته قبل حدود 14 تومان افزایش داشت .( قیمت اعلامی ارز بر اساس نرخ اعلامی صرافیهای مجاز و قیمتهای مندرج در روزنامه دنیای اقتصاد ) در همین راستا و بر اساس فرمول تعیین قیمت پایه و پارامترهای تاثیر گذار . قیمت پایه شمش آلومینیوم ۹۹/۷۰ برای هفته جاری حدود 7777 تومان پیش بینی می گردد .  شایان ذکر است که شرکتهای عرضه کننده مبلغ ۳۰ تومان به ازای افزایش میزان گرید شمش به قیمتهای پایه عرضه اضافه می نمایند .

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )