ایران ضایعات

بررسی روند کلی بازار فولاد جهان

بررسی روند کلی بازار فولاد جهان :  قراضه آهن ، سنگ آهن

بررسی روند کلی بازار فولاد جهان

قراضه آهن 

تعداد زيادي از تحليلگران بازار بر اين عقيده اند كه در كوتاه مدت،بازار قوي آهن قراضه، به دليل محدوديت عرضه بيلت و قيمت بالاي آن، همچنان ادامه خواهد يافت و انتظار مي رود كه قيمت آهن قراضه به همراه نوسانات و تعديلات جزئي، در سطوح فعلي تا حدودي تثبيت گردد. از عوامل تهديدكننده بازارآهن قراضه، ضعف تقاضا براي محصولات فولادي نهايي مي باشد كه همچنان در اغلب نقاط دنيا ادامه دارد.برخي از فعالان بازار با اشاره به سفارشات اخير تركها، اعتقاد دارند كه احتمال افت ميزان تقاضا براي خريد آهن قراضه درهفته هاي پيش رو وجود دارد و قبل از اقدام به انجام خريدهاي جديد آهن قراضه، عمده تمركز فولادسازان اين كشور برفروش محصولات نهايي خود خواهد بود.

سنگ آهن

در رابطه با تغييرات آتي قيمت سنگ آهن در كوتاه مدت، تعدادي از تحليلگران و فعالان بازار همچنان به چشم انداز بازار سنگ آهن، به ويژه سنگ آهن با عيار بالا و متوسط، خوشبين هستند و بعضا" اعتقاد دارند كه احتمال رشد قيمت سنگ آهن به سطح ١٠٠ دلار/تن دور از انتظار نيست. وليكن برخي از فعالان با اشاره به افزايش عرضه سنگ آهن با رشد قیمت ها، بر اين عقيده اند كه در ميان و بلند مدت، قيمت سنگ آهن افت خواهد نمود.

شمش آهن 

در این حوزه بیشترین تاثیر برروند افزایش قیمت از سوی مواد اولیه است و به نظر می رسد تقاضای شمش بویزه در آسیا بنوعی از این روند حمایت می کند و پیش بینی روند این حوزه نیز بر این اساس استوار می شود چرا که فعالان و تحليلگران بازار اعتقاد دارند كه عامل محدوديت عرضه بيلت در كوتاه مدت از قيمت بيلت حمايت خواهد نمود.

محصولات فولادی 

عليرغم ضعف حاكم بر بازار ميلگرد در بيشتر نقاط دنيا از حيث تقاضا، وليكن تحت تاثير استمرار افزايش قيمت آهن قراضه و بيلت به همراه تداوم تقويت قيمت ميلگرد در بازار داخلي چين، قيمت ميلگرد در بيشتربازارهاي جهاني باز هم افزايش يافت. تعدادي از فعالان بازار در مجموع شرايط بهتري را براي بازار جهاني ميلگرد در ماه مارس سال ٢٠١٧ پيش بيني مي نمايند.در خصوص بازار ورق نیز می توان گفت که علیرغم ثبات تقریبی قیمت ها در اکثر مبادی نشانه هایی جهت بهبود قیمت این حوزه مشاهده می شود که برگرفته از روند صعودی قیمت های مواد اولیه است

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )
  • ۱۳ شهریور ۹۷
    امیرعلی محمدی :
    با سلام من حدود ۱۰تن اهن الیازی دارم
    پاسخ