ایران ضایعات

21 تیرماه روز جهانی نه به پلاستیک

21 تیرماه روز جهانی نه به پلاستیک

21 تیرماه روز جهانی "نه به پلاستیک" نام گذاری شده است. در همین راستا سال گذشته شرکت سامسونگ با ایجاد کمپین نه به پلاستیک با شعار "سخته ولی ممکنه" از تمامی شهروندان خواست برای حفظ محیط زیست زندگی بدون زباله پلاستیکی را تجربه کنند.

با شیوع ویروس کرونا استفاده از کیسه های یک بارمصرف بیش از پیش افزایش پیدا کرده و این در حالی است که عمر مصرف این کیسه ها کمتر از 10 دقیقه است.

سازمان حفاظت از محیط زیست با تهیه پیش نویسی لایحه "کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی" را برای دولت ارسال نمود. جوهرچی رئیس کمیسیون گروه پسماند گفت: پیش نویس را به دولت ارسال کردیم اما به دلیل ابهاماتی که در آن بود برای اصلاحیه برگردانده شد تا پس از رفع ابهام مجدد ارسال شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در این خصوص عنوان کرد: بیشترین میزان مصرف کیسه های پلاستیکی مربوط به فروشگاه هاست. به گفته کریمیان برخی از این کیسه ها قابلیت بازیافت را دارند و می توانند مجددا به چرخه مصرف بازگرددند.

به گفته کریمیان کارخانه بازیافت پلاستیک مشهد برای اولین بار اقدام به تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر کرد و توانست نشان استاندارد به شماره 14417 را دریافت نماید و در عرصه حفظ محیط زیست گام موثری بردارد.

سالانه در ایران بیشتر از 500 هزار تن زباله پلاستیکی تولید می شود. کیسه های پلاستیک تجدیدناپذیر سالیان سال روی کره خاکی باقی مانده  تجزیه نمی شوند. از این رو بازیافت ضایعات پلاستیک در جهان امروز اهمیت بی شماری دارد.

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )