ایران ضایعات

پتروشیمی ها شاگرد اول عرضه ارز نیمایی

پتروشیمی ها شاگرد اول عرضه ارز نیمایی

دبیرکل انجمن صنفی صنعت پتروشیمی عنوان کرد: پتروشیمی‌ها شاگرد اول عرضه ارز در سامانه نیما هستند.

به گفته ابهری ۹۰ درصد پتروشیمی‌ها بیش از تعهد خود در خصوص عرضه ارزهای صادراتی در این سامانه عمل کرده‌اند. بر اساس اظهارات بانک مرکزی،‌ عملکرد پتروشیمی‌ها در اغلب مواقع بیش از تعهد بوده تا آنجا که ۴۰ درصد از ارز نیما توسط پتروشیمی‌ها عرضه شده است

مهدوی ابهری در خصوص فروش محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا اضافه کرد: حتی یک مورد وجود ندارد که واحد پتروشیمی محصولات خود را خارج از بورس عرضه کرده باشد و در این زمینه هر شخصی که ادعایی دارد، مستندات را ارائه کند تا برخورد لازم انجام شود.

وی افزود علت افزایش تقاضای محصولات پتروشیمی در بورس کالا را باید در افزایش قیمت ارز جستجو کرد. قیمت ارز پتروشیمی‌ها برای تعیین قیمت محصولات پایین است و این موضوع باعث ایجاد جاذبه برای خرید محصولات پتروشیمی از بورس شده است. ‌از همین رو حتی تولیدکنندگانی که در شرایط فعلی نیازی به این محصولات نداشتند اما در بورس و سامانه بهین‌یاب حضور دارند برای خرید به بورس هجوم آورده‌اند.

به گفته ابهری ‌برخی پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌های جهانی این محصولات رو به بالا است و از همین رو خوراک ماه‌های آینده را از امروز خریداری می‌کنند.

پیش از این نیز  مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به عرضه ۸۵ درصدی ارزهای صادراتی پتروشیمی در سال ۹۸ در سامانه نیما، ‌گفته بود که ارزآوری پتروشیمی در سال گذشته از محل صادرات محصولات‌ ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )