ایران ضایعات

تقاضا بر رشد قیمت جهانی فولاد تاثیر ندارد !!

تقاضا بر رشد قیمت جهانی فولاد تاثیر ندارد !!

گزارش ها نشان می دهد در دو ماه قبل رشد قیمت فولاد در بازارهای جهانی، به دلیل بالا بودن قیمت مواد اولیه بوده و تقاضا در این مدت افزایشی نداشته و عامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت فولاد جهانی محسوب نمی شود.

کاهش عرضه قراضه در بازارهای جهانی، تعلیق واحدهای تولیدی، محدودیت های سفر و بازگشایی محدود مرزها از جمله عوامل عدم تامین بازار مواد اولیه فولاد است.

به گفته برخی کارشناسان اگر باورند اگر وضعیت بازار قراضه آهن در جهان با رونق روبرو نشود، روند افزایشی بهای فولاد در سال آینده میلادی تداوم می‌یابد که این مساله سبب افزایش سایر فراورده‌های فولادی مانند ورق گرم و سرد، تیرآهن و میلگرد می‌شود.

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، میزان تولید فولاد در اتحادیه اروپا در ماه May (می) ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن اعلام شد که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی با کاهش ۲۶.۸ روبرو شده است. پیش بینی می شود برای رونق بازار فولاد اروپا باید تا انتهای سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۱ منتظر ماند. این مساله به این معناست که تا آن زمان نمی‌توان انتظار داشت که کشورهای اروپایی شاهد رشد تقاضا برای خرید فولاد یا افزایش قیمت آن باشند.

 

کاهش تولید فولادخام در جهان

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد میزان تولید فولاد خام در ۶۴ کشور عضو این گروه طی ماه May (می) ۸.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ریزش داشته است و به سطح ۱۴۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسیده است.

میزان تولید فولاد خام در خاورمیانه در مدت زمان مذکور با  ۷.۳ کاهش به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن، تولید فولاد خام در آمریکای شمالی با حدود ۳۱ درصد افت به سطح ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن  و  تولید فولاد آمریکای جنوبی در ماه مه نیز با ۲۵.۸ درصد کاهش به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و تولید آفریقا با ۴۲ درصد افت  ۷۰۰ هزار تن رسیده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )