ایران ضایعات

راه اندازی 10 طرح جدید صنایع مس تا پایان سال

راه اندازی 10 طرح جدید صنایع مس تا پایان سال

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: شــرکت ملی صنایع مس امســال افزایش ســرمایه ۱۰هزار میلیارد تومانی در مجمع ســالانه را پیش رو دارد.

به گفته خداداد غریب پور این شرکت به دنبال افزایش سرمایه، ۱۰طرح جدید را تا پایان سال جاری راه اندازی می کند. به گزارش روابط عمومی ســازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خــداداد غریب پور با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس با هدف ایجاد ظرفیت 43۰ هزار تن مــس محتوا و 55۰ هزار تن کاتد، ۲۱ طرح توســعه ای تا پایان سال 1403 تعریف و اجرایی کرده است. وی ادامــه داد: با توجه به اهمیت طرح های توســعه ای این شــرکت در ایجاد ارزش افزوده و اشتغال، موضوع افزایش ســرمایه را در برنامه قرار داده و در مجمع سالانه تصویب خواهیم کرد تا طرح هــا بدون مواجهه با کمبود اعتبار، در موعد مقرر راه اندازی شوند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به میزان سرمایه گذاری های طرح های توســعه صنعت مــس تا 1403 گفت: مجموع سرمایه گذاری این طرح ها، 33 هزار و 745 میلیارد تومان بوده که تا پایان ســال 98 ،حدود ۹ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در اردیبهشت امسال، طرح های توسعه خاتون آباد شامل توســعه ذوب، کارخانه اکسیژن، انبار کنســانتره و کارخانه اسیدســولفوریک، توسط رئیس جمهور به صورت ویدیوکنفرانسی افتتاح شد. غریب پور با اشاره به طرح های قابل افتتاح صنعت مس تا پایان امسال گفت: طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ دره آلو، هیپ لیچینگ سونگون، آهک اهر، طرح جامع آب، طرح جامع برق، احداث زیرساخت های انتقال اسید سرچشمه و خاتون آباد به بندرعباس و طرح توسعه معدن سرچشمه، از جمله این طرح هاست. وی ادامه داد: تجهیز ناوگان بارگیری و باربری معادن سرچشــمه و میدوک، تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ ایجو و همچنین، احداث ورزشگاه در شهرستان های کرمان، رفسنجان و شهربابک، از دیگری طرح های پیش بینی شده برای راه اندازی تا پایان امسال است.

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )