ایران ضایعات

هفته ای پر بار برای پتروشیمی

هفته ای پر بار برای پتروشیـمـی

بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افتتاح سه طرح پتروشیمی در هفته جاری خبر داد. وی بیان کرد از ابتدای سال نود و نه برای اجرای 17 طرح پتروشیمی برنامه ریزی شد که 14 مورد از آنها تا انتهای سال مورد بهره برداری قرار گرفتند. سه مورد از آنها باقی مانده که قرار است این هفته به مرحله بهره برداری برسند. ظرفیت این هفده طرح، بیست و پنج میلیون تن می باشد و این امر نقطه عطفی در کارنامه پنجاه و هشت ساله پتروشیمی کشور محسوب می شود.

سه طرح مذکور عبارتند از: طرح متانول سبلان که ظرفیت آن یک میلیون و ششصد و پنجاه هزار تن در طول سال، برآورد شده است. همچنین طرح اوره و آمونیاک مسجد سلیمان با ظرفیتی معادل یک میلیون و هفتصد هزار تن و طرح اکسیر حلال عسلویه به منظور تولید سالانه پنجاه هزار تن پنتان و هگزان.

محمدی در بازه زمانی سال های 1342 تا 1398، ظرفیت این صنعت، شصت و پنج میلیون تن بوده که در حال حاضر به نود میلیون تن رسیده است و این رکورد بسیار حائز اهمیت می باشد. طبق برآوردهای صورت گرفته، تا چهار سال آینده ظرفیت تولید به صد و سی میلیون تن نیز خواهد رسید. از طرفی سبد محصولات پتروشیمی، تنوع زیادی پیدا کرده و این موضوع می تواند واردات را کاهش دهد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )