ایران ضایعات

چرا ورق فولادی در بازار جهانی، گران شد؟

چرا ورق فولادی در بازار جهانی، گران شد؟

افزایش قیمت انواع ورق فولادی، به موضوعی جدی در بازار تبدیل شده است. در بررسی علل این معضل، کمبود اسلب به عنوان شاخص ترین فاکتور شناسایی شد. از حدود بیست روز پیش تا کنون هم در ترکیه و هم در ایتالیا، متقاضیان خرید اسلب CIS در مورد کمبود آن صحبت هایی کرده بودند. همین امر باعث شد تا تولید انواع ورق فولادی، تحت تاثیر قرار گیرد.

به نظر می رسد اسلب CIS به چین و آمریکا فروخته می شود اما در اروپا عرضه به شکل محدود صورت می گیرد. طی چند روز گذشته دو محموله بزرگ اسلب CIS به برزیل ارسال گردید. قیمت هر تن CFR آن بین هفتصد و هشتاد تا هفتصد و هشتاد و پنج تن رقم خورد.

لازم به ذکر است که برزیل این بارها را با اهداف مصرف در داخل خریداری نمی کند. بلکه آنها را با قیمتی بیشتر در آمریکا و کانادا عرضه می کند. قیمت میانگین هر تن فوب این محصول فولادی، بین هفتصد و بیست تا هفتصد و پنجاه دلار می باشد.

با کمبود ورق گرم، بازار ورق تخت هم تحت الشعاع قرار گرفت. و در بازهای داخلی اروپا افزایش ده تا بیست یورویی قیمت رخ داده است. باید اشاره کرد که در بازار داخلی اروپا ورق تخت اخیرا ۱۰ تا ۲۰ یورو رشد داشته است. این رقم در بازار وارداتی جنوب شرق آسیا تا بیست دلار هم رسیده و در نهایت قیمت آن به هشتصد و چهل و پنج دلاربه ازای هر تن CFR رسید.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )