ایران ضایعات

رونمایی از پنج طرح پتروشیمی در بهار آینده

رونمایی از پنج طرح پتروشیمی در بهار آینده

امیر وکیل زاده، مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بهره برداری از طرح های پتروشیمی در بهار سال آینده خبر داد و گفت: این طرح ها که به پنج مورد می رسند، در ادامه اجرای طرح های جهش دوم لین صنعت هستند. تحقق این امر می تواند راهبردی اساسی در این حوزه به شمار رود. زیرا هم از خام ‌فروشی جلوگیری می کند و هم بستری برای تنوع بخشی به سبد محصولات پتروشیمی و همچنین ارتقای ارزش‌افزوده ایجاد نماید.

وکیل زاده در ادامه بیان کرد امسال، به خاطر شیوع کرونا ویروس، در مسیر عملیات اجرایی طرح های پتروشیمی، مشکلاتی به وجود آمد اما با تمام این مشکلات و محدودیت ها، اجازه داده نشد که هیچ یک از طرح ها، متوقف گردند. در بهار سال 1400 پنج طرحی دیگر نیز به بهره برداری خواهند رسید. این طرح ها عبارتند از: طرح های پتروشیمی سبلان، پارسیان سپهر، فاز یک آرتا انرژی، فاز نخست طرح پتروکیمیای ابن سینا، فاز یک مسجد سلیمان.

وی همچنین عنوان کرد که دوازده طرح تا کنون به چرخه تولید وارد شده اند. این طرح ها شامل: طرح توسعه پتروشیمی تخت جمشید، پتروپالایش کنگان، پتروشیمی هگمتانه، پتروشیمی لردگان، پتروشیمی کاوه، کیمیای پارس خاورمیانه، فاز نخست پتروشیمی بوشهر، فاز دوم پتروشیمی ایلام، طرح تولید کاتالیست لرستان، طرح توسعه پتروشیمی ارومیه، طرح میاندوآب، پالایش گاز بید بلند 2 می باشند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )