ایران ضایعات

آسفالتی از جنس ضایعات پلاستیک

آسفالتی از جنس ضایعات پلاسـتیک

ضایعات پلاستیکی یکی از عمده ترین ضایعات در سراسر جهان به شمار می روند که در صورت عدم بازیابی مجدد آن می توانند آلودگی های زیست محیطی زیادی را به دنبال داشته باشند. از این رو، همواره دغدغه بازیافت و استفاده مجدد آنها وجود دارد. اخیراً محققان موفق شده اند این دسته از ضایعات را به منظور ساخت روجاده ها و معابر مورد استفاده قرار دهند. کیفیت بالا از شاخصه های این دستاورد جدید می باشد.

آمار و ارقام نشان می دهد که حجم تولید ضایعات پلاستیک جهان در طول سال، رقمی سرسام آور یعنی بالغ بر چهارصد میلیون تن می باشد که هفتاد و پنج درصد آن وارد محیط زیست شده و حتی بخشی از آنها نیز مدفون می شوند.

با بررسی این آمار و ارقام، اهمیت و لزوم بازیافت آنها چندین برابر می شود و با توجه به گسترده بودن نیاز برای راهسازی، این دستاورد می تواند به عنوان یک راهکار مناسب عنوان شود. محققان بیان می کنند که برای هر کیلومتر از جاده ها، نزدیک به دو میلیون کیسه پلاستیکی یا ششصد و چهل و هشت هزار بطری پلاستیکی استفاده می شود. آزمایشات مرتبط با ایمنی سنجی جاده برای تردد خودرو های سبک  سنگین نیز صورت گرفته و نتیجه بخش بوده است.

مقاومت بالا، خاصیت ترمیم پذیری زیاد، ضد آب بودن، مقاومت در برابر کاهش حجم و پوسته پوسته شدن و تشکیل چاله از دیگر ویژگی های این روکش های جاده ای جدید هستند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )