ایران ضایعات

ایران در تولید مس، رکورد می زند

ایران در تولید مس، رکورد می زند

اردشیر سعد محمدی، سرپرست معاونت امور معادن وزارت صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رکورد زنی تولید مس در کشور تا پایان سال 1399 خبر داد و بیان کرد برنامه ریزی های زیادی برای این منظور انجام شده و امیدواریم تا آخر سال به رقم دویست و هشتاد هزار تن برسیم.

وی همچنین اظهار داشت که تا سال 1403، تصمیم داریم حجم تولید خود را به چهارصد هزار تن در سال ارتقا دهیم. ظرفیت های تولید نیز با بهره برداری از طرح های بزرگی همچون طرح های منطقه خاتون آباد در حال افزایش است و تلاش ها در جهت رشد هر چه بیشتر این ظرفیت ها ادامه خواهد داشت؛ به نحوی که رسیدن به تولید پانصد و پنجاه هزار تن در سال را مد نظر داریم.

سعد محمدی با اشاره به تقاضای روزافزون برای مس اذعان داشت که برنامه ریزی برای رشد ظرفیت ها ضروری خواهد بود. در حال حاضر کشورهای مختلف، بالغ بر 24 میلیون تن مس در طول سال نیاز دارند که این رقم تا چهار سال آتی، هشت میلیون تن بیشتر خواهد شد. بنابراین تولید و صادرات بیشتر آن می تواند ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به دنبال داشته باشد. طبق مطالعات صورت گرفته، هشت میلیارد تن کانسنگ در کشور وجود دارد که سی و دو و نیم میلیون تن از آن، مس خالص می باشد.

ایران از نظر تولید این ماده معدنی، رتبه هشتم را به خود ختصاص داده است. گفتنی است که پنج معدن بزرگ مس در کشور شیلی و 3 معدن نیز در کشور پرو وجود دارد. آمریکا و مکزیک نیز از این نظر، جایگاه بالایی دارند.

 

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )