ایران ضایعات

مجلس، اشتباه دولت را تکرار کرد

مجلس، اشتباه دولت را تکرار کرد

حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فولاد و فلزات تهران از بی توجهی مجلس به فولاد به عنوان یک کالای استراتژیک گله مند بوده و بیان کرد که مجلس هم بعد از دولت، مرتکب همان اشتباه شد و در طرحی که برای فولاد تدوین نمود نسبت به زنجیره‌های مختلف تولید و توزیع، بی اعتنایی کرد.

وی افزود: برنامه ریزی مستمر برای بهبود شرایط کنونی، ضروری است. تصمیماتی که برای تنظیم بازار فولاد در سال های اخیر اتخاذ شده، متناسب با تولید نبوده و به همین دلیل بی ثمر مانده اند. همچنین شیوه نامه ارائه شده از سوی دولت نیز ایراداتی داشت که در صورت پیاده سازی، مشکلات جدیدی را ایجاد می نمود. حجم تولیدات فولاد در داخل کشور، فراتر از حجم تقاضاست و کمبودی در این زمینه نداریم. بنابراین خواسته ی ما این است که دولت در تدوین شیوه نامه از ما به عنوان فعالان این حوزه، مشورت بگیرد. در حالی که تا به امروز، چنین اتفاقی نیفتاده و مجلس هم  دقیقاً همین رویه را در پیش گرفته که نیاز به اصلاحات جدی دارد.

اگر بنا باشد که طرح مجلس، نتیجه بخش باشد باید با زنجیره های واقعی فولاد هم فکری شود و تدوین ها هم به روز و راهبردی باشد. نکته مهم دیگر آن است که توزیع و تولید هم نباید با هم ادغام شوند و به حوزه همدیگر ورود کنند.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )