ایران ضایعات

صدور گواهی کشف بزرگترین معدن طلای کشور

صدور گواهی کشف بزرگترین معدن طلای کشور

غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین از صدور گواهی کشف معدن مادافتی به عنوان بزرگترین معدن طلا در سطح کشور خبر داد و افزود این گواهی در چند روز گذشته و از طرف سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان صادر گردید.  

وی همچنین بیان کرد طبق برآوردهای صورت گرفته، ذخیره قطعی کانسنگ طلا در این معدن ۲۴.۴۶۳.۰۰۰ تن خواهد بود که میانگین عیار آن 1.06 تن بر گرم می باشد. در رابطه با ذخیره احتمالی آن، رقم ۴۸.۹۲۶.۰۰۰ و کل ذخیره قطعی و احتمالی ۷۳.۳۸۹.۰۰۰ تن کانسنگ طلا  عنوان شده است. علاوه بر این، ذخایر مس نیز در معدن مذکور یافت شده که ذخایر قطعی و احتمالی آن به ترتیب، ۵۹۸.۰۰۰ و ۱.۶۹۱.۰۰۰ تن می باشد. عیار متوسط آن هم 1.49 درصد برآورد گردیده است.

سلیمانی در ادامه اظهار داشت: این اکتشافات از چهار سال پیش تا کنون در محدوده خارستان – بیداستر صورت گرفته که بیش از سی میلیارد تومان، هزینه در بر داشته. گفتنی است که بالغ بر نوزده هزار متر حفاری مغزه گیری را برای این منظور انجام داده اند.

مدیر عامل شرکت توسعه معادن پارس تامین در انتها در رابطه با زمان بهره برداری از معدن مورد نظر گفت: تا انتهای سال 1402 فاز اول و فاز دوم آن با ظرفیت ۱.۵۰۰.۰۰۰ تن در سال و سرمایه گذاری ۴۰۰۰ میلیارد تومانی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )