ایران ضایعات

بازار جهانی سنگ آهن، باز هم متحول شد

بازار جهانی سنگ آهن، باز هم متحول شد

در روزهای اخیر، تحولاتی رخ داده که فعالان بازار سنگ آهن را دچار سردرگمی کرده به نحوی که میزان خرید در بنادر چین، با افت 2.5 درصدی مواجه شده است. آنها منتظرند تا مانند اواخر سال 2020 شرایط به سمت بهبودی پیش رود.
خریداران و مصرف کنندگان سنگ آهن امید داشتند که در سال میلادی جدید، قیمت این ماده معدنی کاهش یابد. اما شرایط این طور پیش نرفت. چون هم مجدداً در کشور چین، کرونا شدت گرفت و هم در کشور برزیل، باران های موسمی، نزدیک هستند. همین عوامل سبب افزایش قیمت سنگ آهن شده که احتمالاً تا هفته بعد هم به همین شکل خواهد بود.
اواخر سال میلادی گذشته، چین به خاطر اینکه بزرگترین خریدار سنگ آهن در جهان محسوب می شد، توانست قیمت این ماده معدنی را افزایش دهد و بعد از آن با همکاری انجمن آهن و فولاد چین و بورس کالای دالیان، کاهشی حدود 10 دلار در آن ایجاد کرد. با این اتفاق، مصرف کنندگان چینی که معتقد بودند دیگر قیمت آن کاهش می یابد، ذخایر خود در انبارها را افزایش دادند. از طرفی در اخبار منتشر شد که در گینه منبعی با ذخایر دو میلیون تن کشف شده که به افت قیمت آن بیش از پیش کمک کرد. اما در حال حاضر احتمال افزیش قیمت ها بیشتر شده است.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )