ایران ضایعات

وزیر با تهدید قصد کاهش قیمت آهن را دارد

وزیر با تهدید قصد کاهش قیمت آهن را دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت، نوردکاران و فولادی ها را با تهدید ملزم به کاهش قیمت آهن کرده است. با این حساب به نظر می رسد، در هفته جاری شاهد کاهش قیمت آهن باشیم. چون این تولیدکنندگان مجبور هستند محصولات خود را با ضریب 70 درصد در بورس عرضه کنند و از آنجایی که اواخر هفته قبل، افت نسبتاً زیاد در محصولات فولادی دیده شد، احتمالاً این روند با شیبی ملایم ادامه دار خواهد بود.

عموماً عواملی که بازار آهن را در این مدت تحت الشعاع خود قرار داده، بیانگر افت ملایم قیمت ها می باشند. با توجه به اینکه رئیس جمهور فعلی آمریکا یعنی ترامپ نیز شکست در انتخابات را پذیرفته و مجبور به کناره گیری است، احتمالاً این هفته نیز روند قیمتی دلار، کاهشی یا اینکه بدون تغییر باشد.

 در این بین وزارت صمت و بورس بر سر کاهش ده درصدی ضریب قیمت پایه محصولات فولادی که در بورس کالا عرضه می شود، اختلافات زیادی دارند و به خاطر بلاتکلیفی، شاید اجازه افت زیاد قیمتی دربازار فولاد را ندهد اما به هر حال، کاهش فعالیت های عمرانی، حتی بدون کاهش 10 درصدی قیمت ها، احتمالاً پدیده زیرفروشی و ارائه تخفیف از طرف بنگاه‌ داران به کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کنندگان منجر شود.

معاون عملیات و بازاریابی بورس کالا نیز عنوان کرد که شرکت ها خود می توانند بر اساس اختیارشان محصولات فولادی خود را بر مبنای ضریب ۷۰ یا ۸۰ درصد در بورس کالا عرضه نمایند. ولی به خاطر تهدیدات وزیر احتمالاً این هفته ضرایب 70 درصد مد نظر باشد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )