ایران ضایعات

ضایعات پلاستیک، منبعی برای تولید هیدروژن پاک

ضایعات پلاستیک، منبعی برای تولید هیدروژن پاک

ضایعات پلاستیک که جزو متداول‌ترین نوع ضایعات در سراسر دنیا به شمار می روند، با مطالعات دانشمندان آکسفورد، به هیدروژن پاک تبدیل شدند. دانشمندان برای انجام این فرآیند از ریزموج ها کمک گرفتند. با این روش، دیگر  نیازی به استفاده از تجهیزات تجاری هم نخواهد بود و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه تر و با سرعت عمل بالا، این کار انجام می شود. چرا که روش های قبلی نیازمند دمای بسیار زیاد برای تجزیه پلاستیک هستند.

لازم به ذکر است که در کیسه های پلاستیکی، حدود 14 درصد الکل وجود دارد. با توجه به تولید بیش از حد گازهای گلخانه ای در سطح دنیا که منجر به تغییرات اقلیمی و در نتیجه رخدادهای حدی مختلف شده است، مصرف سوخت های پاک، از شدت گیری این معضلات می کاهند. کارشناسان بیان می کنند که به سطحی از تغییرات اقلیمی رسیده ایم که در صورت عدم اتخاذ تصمیمات مدیریتی جهت کاهش آن، با مشکلاتی جدی موجه خواهیم شد. کما اینکه در حال حاضر نیز این مشکلات، تا حدودی بروز کرده اند.

در روش جدید، نیازی به گرم کردن پلاستیک نمی باشد. بلکه کاتالیزگری از اکسید آهن و اکسید آلومینیوم را گرم کرده و با قطعات کوچک پلاستیکی ترکیب می نمایند. ژنراتور ریزموج، بالغ بر 97 درصد از هیدروژن را ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی، بازیابی می کند.

محققان بیان کردند در حال حاضر با حجم های کم پلاستیک، آزمایشات را انجام داده اند و برای گسترش آن و تکرار در مقیاس های بزرگتر، برنامه ریزی خواهند کرد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )