ایران ضایعات

تغییر در سهمیه مواد پتروشیمی در صنایع نساجی

تغییر در سهمیه مواد پتروشیمی در صنایع نساجی

طبق تصمیمات جدیدی که اتخاذ گردیده، سهمیه صنعت نساجی به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان مواد پتروشیمی، اصلاح گردید. آمار تولید محصول و همچنین خرید سال قبل این صنعت، معیاری برای اصلاح این سهمیه در نظر گرفته شده است. از این رو در هفته قبل، میزان عرضه این مواد با کاهش چشمگیر 50 درصدی مواجه شد.

محسن صفدری، مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره گفت: این اصلاحیه برای مدیریت تقاضای مواد پتروشیمی مورد استفاده در صنایع مختلف، صورت گرفته است. همچنین تلاش می کنیم تا با این کار بتوانیم قیمت تمام شده مواد اولیه را نیز کاهش دهیم تا صنایع بتوانند راحت تر آنها را تهیه کنند.

صفدری تعداد واحدهای صنعتی مصرف کننده پروپلین نساجی در سطح کشور را 686 واحد بیان کرد که به دنبال تصمیمات کمیته راهبری مدیریت تقاضای محصولات پتروشیمی، سهمیه 407 مورد از این واحدها اصلاح شد.

صفدری همچنین افزود: تا قبل از این، سهمیه آنها ۲۸ هزار و ۴۰۰ تن بود که تقریباً به نصف کاهش یافته و به حدود 14 هزار و 500 تن رسیده است. وی بیان کرد رقابت برای این مواد پتروشیمی، در مقایسه با هفته قبل، کاهش بسیار زیادی داشته و احتمال دارد رقابت به صفر برسد. در صورتی که سهمیه واحدهای تولیدی کم بوده و یا ابهاماتی در آن وجود داشته باشد، می توانند به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان مورد نظر مراجعه کنند و با ارائه اسناد و مدارک، مراتب را اعلام نمایند تا مجددا مورد بررسی قرار گیرد.

نظرات کاربران :

در حال پردازش ...
صرف نظر از پاسخ دهی (ارسال پاسخ برای نظر )